دسته‌بندی

بازگردانی پیامک های پاک شده

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

حتماً شما هم در این موقعیت قرار گرفته‌اید که یک پیام مهم برای شما آمده باشد و اشتباهی آن را از اسمارتفون خود حذف کنید. در اینجاست که میخواهیم با یک آچار بر روی تلفن خود بکوبید که چرا دکمه بازگردانی پیام هارا ندارد. حال باید چه کرد؟ کاربران در چنین مواقعی به چیزی متوصل می‌شوند تا پیام‌های خود را بازگردانی یا ریستور کنند. در این نوشته از دیجی اسپارک میخواهیم چند روش برای دسترسی به این پیام‌ها به شما معرفی کنیم. بازگردانی کردن پیام‌ها هم کار آنقدر آسانی نیست. با این جال داشتن کمی امید ممکن است به شما کمک کند تا روش‌های بهتری پیدا کنید. چندین راه شانسی نیز وجود دارد که میتواند به شما در بازگردانی پیام‌ها کمک کند.

آیا تا به حال شنیده‌اید که گفته می‌شود فایل‌هایی که شما پاک میکنید حذف نمیشوند؟ بله این گفته درست است. این فایل‌ها همگی در گوشه‌ای از هارد درایو شما انباشته خواهند شد و منتظر این هستند که جایگزین شده و یا به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. این پروسه دقیقاً در اندروید نیز اجرا می‌شود و هرچیزی که ما پاک میکنیم مثل پیام‌ها در گوشه‌ای از حافظه تلفن انباشته میشوند تا زمانی که کمالا پاک شده و یا با فایل‌های جدید جایگزین شوند.

delete-button-840x558

کمی درباره فرآیند پاک کردن

شما احتمالاً هنوز هم برایتان جالب است که چطور فایل‌ها پاک میشوند. فرآیند پاک کردن چیزی نیست که شما دقیقاً فکر میکنید و مفهوم آن را میدانید. بلکه موردی متفاوت تر است. در حقیقت پاک کردی فایلی از روی تلفن همراه ( در اینجا پیامک ها ) آن هارا از روی دستگاه حذف نمیکند یا بهتر است بگوییم در همان لحظه حذف نمیکند. دستگاه شما آن را به عنوان یک فایل غیرفعال نشانه گذاری میکند و این فایل غیرقابل دیدن و قابل جایگزینی میشود؛ یعنی میتوان روی همان فضایی که فایل اشغال کرده دوباره فایل‌های مورد نظر را قرار داد. پس برای ریکاوری هر فایلی حتی پیامک ها بهتر است با تلفن خود کارنکنید تا آن‌ها در معرض خطر و جایگزینی قرار نگیرند.

march320_cust_service_sf1

سرویس دهندگان معمولاً پیام‌های شمارا به طور کامل ذخیره میکنند

این راه در حقیقت بهترین و تتنها راه نیست. اما راهی است که ۹۹ درصد شما را به پیام هایتان میرساند. میتوانید با مراجعه به سرویس دهنده خود درخواست کنید تا پرینتی از پیام‌های شما را به شما ارائه دهد. با این حال بعضی از سرویس دهندگان برای ارائه چنین خدماتی نیازمند اجازه پلیس هستند که ممکن است کمی دردسر داشته باشد. به همین دلیل زیاد کمکی به ما نمیکند. اما برای شرایط فوق ضروری شاید یک راه نهایی باشد.

7data-android-recovery-connect

از برنامه‌های ریکاوری استفاده کنید

تمام پیام‌های شما پاک شده است و نیاز دارید آن‌ها را بازگردانی کنید؟ این یک راه استاندارد برای اینکار است؛ البته تمامی برنامه‌های ریکاوری ممکن است این کار را برای شما انجام ندهند. با یک جست‌و‌جوی ساده در گوگل میتوانید نرم‌افزار های معروف در این زمینه را یافته و نصب کنید. پس از نصب این برنامه‌ها راه برای شما هموار است آن‌ها را روی تلفن خود تست کنید. موقع تست به این نکته توجه کنید که USB debugging باید حتماً فعال باشد. هر برنامه مراحل خود را دارد و برخی از آن‌ها ممکن است روی تلفن شما کار نکنند و برخی نتیجه بهتری داشته باشند.

sms-backup-restore

مطمئن شوید دیگر این اتفاق نمی‌افتد

با استفاده از برنامه‌های پشتیبان گیری و بازگردانی پیام‌ها میتوانید مطمئن شوید که هیچ‌گاه پیام‌های خود را از دست نخواهید داد. این برنامه‌ها قابلیت تنظیم برای پشتیبان گیری دوره ای دارد و میتوان به آن‌ها گفت که برای مثال هر هفته یک نسخه پشتیبان از پیام‌های شما تهیه کنند

در نهایت هیچ راه صد درصدی برای بازگرداندن پیامک ها وجود ندارد برای همین بهترین راه پشتیبان گیری از آن‌ها است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه