سخت افزار مدارهای الکترونیک

با اسنپدراگون ۸۲۰ آشنا شوید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

به گفته کوالکام نسل جدید پردازنده های این شرکت موسوم به اسنپدراگون ۸۲۰ از ۴۰ درصد گرافیک بهتر بهره مند شده و کیفیت عکاسی در حد DSLR هارا پشتیبانی میکنند.

به گفته کوالکام نسل جدید پردازنده های این شرکت موسوم به اسنپدراگون ۸۲۰ از ۴۰ درصد گرافیک بهتر بهره مند شده و کیفیت عکاسی در حد DSLR هارا پشتیبانی میکنند. کوالکام با معرفی اسنپدراگون ۸۱۰ به نظر رسید که افت شدیدی کرده باشد ولی تولید جدید این شرکت این مشکل را برطرف کرده است و میتوان گفت پیشرفت این مدل ایندفعه رو به جلو بوده است. سازنده این چیپ در چهارشنبه اطلاعاتی از مشخصات این چیپ را منتشر کرده است که یک واحد گرافیکی جدید و یک پردازشگر تصویر( isp ) قویتر از جمله مهمترین تغییرات اسنپدراگون ۸۲۰ بوده است.

qualcomm-snapdragon-better-than-psvita-0-600x427

واحد گرافیکی adreno 5xx از قدرت گرافیکی ۴۰ درصد بیشتر از نسل های قبل و همچنین ۴۰ درصد مصرف کمتر نصبت به مدل ۴۳۰ بهره میبرد. همچنین در اسنپدراگون ۸۲۰ از ویدئو های ۴K تا ۶۰ فریم بر ثانیه و پخش از طریق HDMI 2.0 برای استریم روی تلویزیون‌ها و نمایشگرهای UHD پشتیبانی میشود.

پردازشگر قوی این چیپ اسنپدراگون از ۳ دوربین به صورت همزمان پشتیبانی میکند و همچنین برای ارائه بهترین کیفیت عکس برداری طراحی شده‌اند که بدین ترتیب تصاویری با رنگ‌های طبیعی تر و محدوده رنگی بیشتر و بهتر را شاهد خواهیم بود. اسنپدراگون ۸۲۰ از سنسور هایی تا ۲۵ مگاپیکسل در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند و به هیچ وجه در شاتر لگ نخواهیم داشت.

2015-08-12-image-9

اگر بخواهیم در مورد این چیپ تخصصی تر صحبت کنیم برای اینکه قدرت بیشتری در زمینه بازی‌های گرافیکی و همچنین مصرف کمتری داشته باشیم مهندسان طراح این چیپ تمرکز خود را بر روی مواردی از قبیل محاسبات عکاسی (یا عکاسی با محاسبات)ودید کامپیوتری و واقعیت مجازی و گرافیک عکس‌های واقعی بر روی موبایل گذاشته شده است. کوالکام قول داده است که با سری اسنپدراگون ۸۲۰ کیفیت عکاسی همچون دوربین های DSLR را به تلفن‌های هوشمند هدیه دهد.

اسنپدراگون ۸۲۰ و Adreno 520 , Spectra ISP به احتمال زیاد در نیمه اول سال میلادی آینده معرفی شوند و هنوز مشخص نشده که چه دستگاه‌ها و تلفن‌هایی این چیپ اسنپدراگون را بر روی تخت سلصنت برد خود خواهند نشاند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه