اپلیکیشن مدارهای الکترونیک

برنامه Titanium Backupبرای Backup و برگرداندن برنامه ها در گوشی هوشمند

برنامه Titanium Backupبرای Backup و برگرداندن برنامه ها در گوشی هوشمند
نوشته شده توسط آزاده مختاری

آیا برای شما هم پیش آمده است که گوشی هوشمند شما به طور ناگهانی خاموش شود و دیگر قادر با استفده از برنامه های آن نباشید ونیاز به برگرداندن اطلاعات به گوشی خود داشته باشید؟ ممکن است بعضی اتفاقات ناخواسته به سیستم شما ضربه بزند و گرفتن یک Backup کامل برای ذخیره اطلاعات و برنامه ها ضروری است.

امروز در دیجی اسپارک به معرفی برنامه Titanium Backupبرای Backup و برگرداندن برنامه ها در گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای Backup و برگرداندن برنامه ها و داده های برنامه ها، Titanium Backup می باشد. این نرم افزار از تمامی برنامه های نصب شده توسط کاربر و داده های مرتبط به آن و همچنین داده های سیستم Backup کامل می گیرد. این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد ولی امروز در این بخش به قابلیت Backup گیری آن خواهیم پرداخت.

پس از نصب این برنامه و گرفتن Backup کامل از سیستم و ذخیره این تغییرات در حافظه پس از برگرداندن برنامه گوشی هوشمند نیاز به دانلود مجدد و نصب برنامه ها نیست و می توانید با استفاده از Backup به استفاده مجدد از برنامه ها بپردازید. در ادامه به نحوه Backup گیری خواهیم پرداخت.
نحوه Backup گیری

۱- نرم افزار Titanium Backup را دانلود کنید که نسخه مقدماتی آن رایگان ولی نسخه ای با مشخصات نیازبه پرداخت هزینه دارد.

۲- پس از نصب و باز کردن برنامه و مشاهده صفحه اول برنامه به منوی Backup / restore مراجعه کنید.

۳-  در این صفحه دکمه Menu در گوشه بالا راست را لمس کنید.

۴- گزینه Batch actions را انتخاب کنید.

۵- سه گزینه  Backup all user apps ، Backup all system data و Backup all user apps + system data وجود دارد. که گزینه آخر برای Backup گیری مناسب تر است.

۶- پس از انتخاب گزینه Backup گیری لیستی از برنامه هایی که از آن ها Backup گرفته خواهد شد نمایش داده می شود. که می با انتخاب خود برخی برنامه ها را حذف واز حالت Backup گیری خارج نمایید. سپس روی دکمه سبز رنگ بالای راست صفحه ضربه بزنید تا Backup گیری شروع شود.

۷- سپس منتظ بمانید تا Backup گیری انجام شود زیرا این فرآیند مدتی طول می کشد.

پس از تهیه Backup و انجام کارهای لازم برگرداندن اطلاعات را توضیح می دهیم که برای نصب و استفاده از Backup تهیه شده می باشد.

۱- به طور پیش فرض Backup های شما در مسیر  /storage/emulated/legacy/TitaniumBackup ذخیره می شود. که می توانید این فایل را در جایی ذخیره کنید.

۲- با انتخاب Backup all system data به ادامه کار بپردازید.

۳- همچنین مثل مرحله Backup گیری بازهم حق انتخاب نصب یا عدم نصب برنامه های Backup گیری شده را دارید پس از انتخاب  روی دکمه سبز رنگ در گوشه بالا راست صفحه ضربه بزنید تا فرایند بازگردانی انجام شود.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه