سخت افزار

تراشه Snapdragon Flight برای استفاده در پهپادها

تراشه Snapdragon Flight برای استفاده در پهپادها
نوشته شده توسط آزاده مختاری

ما در دنیای تکنولوژی زندگی می‌کنیم دنیایی که اکثر کارها با پهپادها و ربات ها انجام می‌شود. از کوچکترین امور تا سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارها که توسط انسان انجام می‌شد به ربات‌ها سپرده می شود و به قول محققان روزی می‌شود که نقش انسان کمرنگ می شود و تمام امور به ربات‌ها سپرده می‌شود. بنابراین قطعات و موارد استفاده شده در ربات‌ها و پهپادها نقش اصلی در این امر ایفا می‌کنند. تراشه‌های بسیاری برای این امر ساخته شده است که در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی تراشه Snapdragon Flight برای استفاده در پهپادها می‌پردازیم.

شرکت کوالکام یکی از سازندگان تراشه‌های موبایل است که به تازگی این شرکت به ساخت تراشه‌ای برای استفاده در پهپادها پرداخته است. این تراشه Snapdragon Flight نام دارد.

از مشخصات این تراشه می‌توان به چهار هسته ۲۳/۲ گیگاهرتزی و پردازنده دیجیتال سیگنال برای کنترل آنی در حین پرواز و همچنین برخورداری از بلوتوث و wi-fi و پردازش ویدئوها در رزولوشن ۴K اشاره کرد.

زمان دقیق ورود این تراشه به بازار مشخص نشده است وبا احتمال زیاد این تراشه از سال ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد و برای اولین بار در پهپاد چینی Yuneecاستفاده خواهد شد.

 با توجه به ورود پهپادها به بازار و افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در طی سال‌های گذشته تقاضا برای تولید نیز گسترش یافته است و شرکت‌های مختلفی دست به تولید زده‌اند که در این میان کاربران باید با توجه به نیاز خود به انتخاب پهپاد بپردازند و از بین دو فاکتور کیفیت و قیمت یکی را انتخاب کنند.

با توجه به قابلیت‌های این قطعه پس از ورود پهپادهایی با این تکنولوژی کاربران می‌توانند در کنار استفاده از کنار قابلیت‌‌هایی نظیر پردازش تصاویر قوی و قابلیت‌‌های ارتباطی از مصرف انرژی پایین و قیمت مناسب برخوردار شوند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه