تکنولوژی سخت افزار

تولید تایر با استفاده از گیاه Guayule

تولید تایر با استفاده از گیاه Guayule
نوشته شده توسط آزاده مختاری

دانشمندان با مطالعات فراوان در پی دست یافتن به استفاده از مواد طبیعی و رایگان در صنعت هستند. اگر این امر مستلزم مطالعات فراوان می باشد ولی می تواند در صنعت از تولیدات مبتنی بر نفت جلوگیری کند و آن ها رابه سمت طبیعت دوست شدن سوق می دهد. تایر خودروها یکی از مهمترین قطعات در خودروها می باشد.

تایرهای خودروهای امروزی معمولا از لاستیک مصنوعی و کربن سیاه ساخته می‌شوند که این مواد از نفت خام تهیه می شوند و این مواد در حفظ محیط زیست نقشی ندارد وحتی ممکن است خطرناک نیز باشند. این مواد خیلی زود خراب می شوند و برای تهیه دوباره آن ها نیاز به استفاده از نفت و آسیب های زیستی می شود. بنابراین محققان با استفاده از بوته های صحرایی به تولید تایر پرداختند.

در ادامه با دیجی اسپارک با تولید تایر با استفاده از گیاه Guayule همراه باشید.

  دانشمندان به تازگی بااستفاده از بوته های Guayule به تولید تایر اتومبیل پرداختند. Guayule گیاهانی قابل رشد در جنوب غربی ایالات متحده و شمال مکزیک می‌باشند. گیاه صحرایی Guayule علاوه بر تایرها قابل استفاده در تولید چسب، عطر، سوخت زیستی و مواد الیافی نیز می باشد.

تولید تایر با استفاده از گیاه Guayule

تولید تایر با استفاده از گیاه | دیجی اسپارکGuayule

Guayule ها از سال ۱۹۲۰ قابل استفاده در تولید لاستیک بوده‌اند ولی استفاده از این گیاهان در تولید تایر تا به امروز به مرحله تجاری نرسیده است. و با توجه به مواد استفاده شده در تولید این تایر و همچنین هزینه مناسب و بهره برداری از این گیاه تایرهای جدید با قیمتی بسیار مناسب تر از تایرهای معمولی و آلودگی زیستی کمتری تولید خواهند شد.

شرکت Cooper Tire & Rubber، در نظر دارد از تایری ساخته شده از لاستیک گیاه Guayule در همین هفته رونمایی کند. شرکت‌های Bridgestone و فورد نیز تحقیقات فعالی در زمینه‌ی استفاده از بیولاستیک‌ها در اولین تایرهای ساخته شده از لاستیک Guayule را دارند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ عرضه شود.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه