تکنولوژی سخت افزار مدارهای الکترونیک

حافظه فلش و ذخیره سریعتر اطلاعات نسبت به RAM

بسیاری از کامپیوترهای بزرگ وسرویس دهنده ها با مشکل حافظه مواجه هستند.باتوجه به این که حافظه های RAM گران قیمت هستند وسرورها وابرکامپیوترها برای ذخیره سازی داده ها به حافظه زیادی نیاز دارند بنابراین نمی توانند تمام داده های خود را روی ابرکامپیوترها نگه داری و پردازش کنند. بنابراین داده هارا دسته بندی کرده وفقط خوشه هایی از داده ها را نگهداری می کنند. برای رفع این مشکل محققان به این نتیجه رسیدند که حافظه فلش بهتر از حافظه RAM می تواند در ذخیره سازی اطلاعات نقش داشته باشد. بنابراین برای بررسی حافظه فلش و ذخیره سریعتر اطلاعات نسبت به RAM در دیجی اسپارک همراه ما باشید.

حافظه RAM به دلیل قیمت نتواتسته است مشکل ذخیره راحت وسریع اطلاعات را حل کند بنابراین استفاده از روشی جایگزین می تواند کمک بسیاری به ذخیره اطلاعات داشته باشد.

محققان MIT برای رفع این مشکل روی فلش درایورها مطالعه کردند.محققان در آزمایش با ۲۰سروربا حافظه فلش ۲۰TB و ۴۰ سرور باحافظه RAM 10٬TB دریافتند که فلش ها سریعتر عمل می کنند.بنابراین محققان بر این باورند که بجای استفاده از RAM درابرسیستم وکامپیوترهای بزرگ از فلش درایورها استفاده کنند.به این صورت که عملیات پردازش دادها روی فلش درایورها انجام شود

استفاده از فلش ها به این معنی نیست که حافظه فلش محور جایگزین خوبی برای حافظه RAM است. این روش برای سرورها وابرکامپیوترها مناسب است و باعث سرعت بیشتراجرای دستورات در سرورها وابرکامپیوترها می شود. با افزایش سرعت سرورها کامپیوترهای خانگی می توانند سرویس های مورد نیازخود را سریعتر از سرورها دریافت کنند.

دانشمندان MITاعتقاد دارند که درآینده ای نزدیک این تکنولوژی را توسعه بدهند وازقیمت های زیادRAM رهایی یابند ودر کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه