سخت افزار مدارهای الکترونیک

دستگاهی برای حذف لرزش در فیلمبرداری

نوشته شده توسط آزاده مختاری

آیا برای شما نیز پیش آمده است که در مکانی به فیلم برداری بپردازید و بنا به دلایل مختلف دست شما بلرزد و پس از مشاهده توسط خودتان یا دیگری ویدئو از لرزش دست شما کیفیت خوبی نداشته باشد؟ ممکن است هنگام مشاهده چنین کلیپ هایی خسته شوید و به فکر چاره باشید. برای افراد حرفه‌ای و دوربین‌های دیجیتال و افراد خبره که به فیلمبرداری در مکان های خاصی می‌پردازند تکنولوژی‌های خاصی مثل انواع لرزشگیرهای نرم افزاری و سخت افزاری تهیه شده است ولی برای فردی که به صورت حرفه ای کار نمی‌کند و مبتدی است این مشکل هنوز پابرجاست.

با توجه به پیشرفت دنیای دوربین ها و قیمت مناسب بسیاری از افراد مبتدی نیز دارای دوربین‌های دیجیتال هستند و برای ثبت ویدئو‌های خود به بهتر‌ین کیفیت می اندیشند. بنابراین اگر شما هم با لرزش دست هنگام فیلمبرداری مواجه هستید در ادامه با دیجی اسپارک با معرفی دستگاهی برای حذف لرزش در فیلمبرداری می پردازیم.

استارتاپی به نام SteadXP به طراحی دستگاهی کوچک اقدام کرده است که می‌توان آن را به هر دوربین دیجیتالی متصل کرد و ویدئوهایی با بهترین کیفیت داشته باشیم. با توجه به وجود نرم افزارهای لرزشگیرکه پس از ثبت ویدئو استفاده می‌شوند و با استفاده از حدس وگمان بعضی فریم های ضروری دارای لرزش را حذف می کنند این دستگاه  به دوربین متصل می‌گردد و در لحظه ی ثبت ویدیو حضور دارد.

این دستگاه زمانی که شما دوربین خود را به دست می گیرید آنالیزهای دقیقی را انجام خواهد داد و می تواند فریم های کاملا غیرضروری که دارای لرزش هستند را به شکلی بسیار بهتر درک و شناسایی کند.

این دستگاه  به صورت یک جعبه آبی رنگ کوچک است که بر روی دوربین شما قرار می گیرد و از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ در تولید آن استفاده شده است. زمانی که آن را به دوربین خود متصل می‌کنید و به فیلم برداری می‌پردازید، این دستگاه، حرکت و تکان های دوربین شما را ثبت می‌کند. سپس این اطلاعات از طریق نرم افزاری که برای SteadXP توسعه پیدا کرده است قابل بازیابی هستند.

این دستگاه برای جذب سرمایه عمومی معرفی شده است و در صورت جذب سرمایه به تولید انبوه خواهد رسید. همچنین این دستگاه لرزش را از سه محور حذف می کند و تا تولید تکنولوژی های بهتر گزینه مناسبی می‌باشد. از زمان دقیق و قیمت این محصول سخنی به میان نیامده است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه