مدارهای الکترونیک نرم افزار

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی- قسمت اول

نوشته شده توسط آزاده مختاری

خوشبختانه با پیشرفت دنیای تکنولوژی و ورود گوشی های هوشمند موبایل به بازار و دارا بودن قابلیت های مختلف کمتر کسی را می بینیم که در پی استفاده از این تکنولوزی ها نباشد. استفاده از گوشی های هوشمند برای انجام کارهای روزانه مثل چک کردن ایمیل و استفاده از برنامه های ارتباطی برای انتقال پیام و بسیاری موارد کاربردی دیگر روزبه روز بر استفاده از این گوشی ها افزوده است. چند  سال پیش اگر به اطراف نگاه می کردیم جز لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی چیزی مشاهده نمی شد ولی امروزه این وسایل جای خود را به تبلت ها و گوشی های هوشمند داده است و تمام مکالمات و امور رومزه تا حدودی بوسله این دستگاه ها قابل انجام است.

با توجه به استفاده از سخت افزار ها ونرم افزارهای با کیفیت استفاده شده در گوشی های هوشمند می توانند پاسخگوی بسیاری از نیازها باشند. جابجایی میان منوها و برنامه‌ها بدون وقفه و بسیار روان انجام می‌شود ولی پس از گذشت مدت زمانی این سرعت رو به کندی می گذارد. و اجرای برنامه ها و کارکردن با گوشی با سرعت کمتری انجام خواهد شد و به گونه ای که بعضی مواقع فقط با خاموش و روشن کردن دستگاه مجدد قابل استفاده خواهد بود.

دلیل این ام می تواند نصب برنامه های زیاد و اضافی باشد که برای اجرای برنامه های دیگر باید از میان انبوهی از اطلاعات خوانده شود و این امر می تواند گوشی اندرویدی شما را کند کند. برای رهایی از این وضعیت و استفاده از بالاترین سرعت برای گوشی اندرویدی خود می توانید داده های غیر ضروری را حذف نمایید و با راهکارهای مناسب به افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود بیانجامید.

در ادامه به برخی روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی- قسمت اول برای رفع مشکلات فوق در دیجی اسپارک می پزدازیم.

۱-پاک کردن اطلاعات غیرضروری

همه ما روی گوشی خود عکس و فیلم ها و برنامه هایی را نصب و ذخیره می کنیم که ممکن است پس از مدتی دیگر مورد استفاده ما نباشد و ازآن استفاده نکنیم. برای حذف این فیلم وعکس ها می توانید با رفتن به بخش Gallery به حذف عکس ها و فیلم ها بپردازید  یا با تهیه نسخه پشتیبان از این فایل ها آن ها را به کامپیوتر یا فلش خود انتقال دهید. همچنین می توانید از فناوری فضای ابری نیز برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید.

برای پاک‌کردن برنامه‌ها با رفتن به قسمت تنظیمات به قسمت مدیریت برنامه‌ها یا همان Application Manager بروید و در سربرگ Downloaded لیستی از برنامه‌های نصب‌شده توسط خود را مشاهده کنید.

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی1

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی| دیجی اسپارکمت اول

با انتخاب هر کدام از برنامه هایی که نیاز ندارید و انتخاب گزینه Uninstall می‌توانید این برنامه ها را از روی گوشی خود پاک کنید.

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی1

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی- قسمت اول| دیجی اسپارک

بعضی برنامه ها امکان حذف ندارند و هنگام حذف با خطای: حذف کردن این برنامه امکان پذیر نیست روبرو می شوید که این برنامه‌ها اکثرا توسط شرکت سازنده دستگاه روی گوشی نصب شده اند. در صورتی که فکر می‌کنید این برنامه‌ها منابع سیستمی دستگاه شما را مصرف می‌کنند می‌توانید بجای انتخاب گزینه Uninstall از گزینه Turn Off استفاده کنید و آن برنامه ها را غیرفعال کنید که در این صورت منابع در اختیار گرفته را آزاد می کند.

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی3

روش هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی- قسمت اول| دیجی اسپارک

روش های دیگری نیز وجود دارند که در بخش بعدی به آموزش آن می پردازیم.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه