تکنولوژی سخت افزار

ساخت خانه با پرینتر سه‌بعدی در ۳ ساعت

ساخت خانه با پرینتر سه‌بعدی در 3 ساعت
نوشته شده توسط آزاده مختاری

تا چند سال پیش اگر از کسی سوال می کردید که پرینتر ۳ بعدی چیست هیچ پاسخی برای آن نداشت.این در حالی است که اکنون این پرینتر‌ها راه خود را به خانه‌های ما هم باز کرده و حتی در بازارهای کشور خودمان نیز قابل خریداری هستند.اما بیشتر چاپگرهای سه‌بعدی بازار مصارف عادی داشته و تنها قادر به چاپ چیزهای کوچکی می‌باشند. امروزه شاهد تولید کوچکترین چیزها و بزرگترین وسایل با این چاپگرها می‌باشیم.

محققان چینی موفق شدند تا خانه ای به عرض ۲۰۰ متر را با تجهیزات درونی آن در مدت ۳ ساعت بسازند که در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی جزئیات بیشتر ساخت خانه با پرینتر سه‌بعدی در ۳ ساعت می پردازیم.

از آنجایی که قرار نبوده به تمام جزئیات این خانه بزرگ توجه شود، سازندگان یک اتاق پذیرایی بزرگ، یک آشپزخانه کامل با وسایل و یک بالکن بزرگ را به همراه پله‌هایی که آن را به اتاق پذیرایی وصل می‌کند، تولید کرده‌اند.

زمان بنا کردن این خانه بسیار کوتاه است و تنها در عرض ۳ ساعت، سازندگان موفق به ساختن این خانه شده‌اند، اما پرینت گرفتن قسمت‌های مختلف این خانه طولانی بوده است. تمام فرآیند تولید این خانه و از زمان پرینت گرفتن قسمت‌های مختلف آن، تنها ۱۰ روز از وقت تیم The Zhuoda Group را گرفته است.

اما برای ساخت قسمت‌های مختلف این خانه، از شش ماژول اصلی برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، حمام و … استفاده شده و طبق گفته‌های مدیر ارشد این شرکت، بقیه موادی که در ساخت قسمت‌های مختلف استفاده شده است از ضایعات صنعتی و کشاورزی بوده است. طراحی این خانه کاملا طبق قوانین مهندسی است و مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله دارد و بر خلاف نظر همه در برابر زلزله به راحتی نمی‌لغزد. مدیر ارشد این شرکت م‌گوید: این خانه ضد آتش و ضد آب است و هیچ گونه مواد سمی آمونیاک و رادون تولید نمی کند.

ساخت خانه با پرینتر سه‌بعدی در 3 ساعت

ساخت خانه با پرینتر سه‌بعدی در ۳ ساعت| دیجی اسپارک

با توچه به زمان کم تولید و ظرافت خاص طبق برآوردهایی که مهندسین انجام داده‌اند، ساخت هر متر مربع از این خانه، بین ۴۰۰ تا ۴۸۰ دلار هزینه دارد. هزینه‌ی این شش ماژول اصلی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند در حدود ۸۱۰۰۰ تا ۹۶۰۰۰ هزار دلار شده است و البته در طول زمان و با پشرفته‌تر شدن پرینترهای سه‌بعدی نیز این مقدار کاهش پیدا می‌کند. حتی Zhuoda Group  به خریداران اعلام کرده‌اند که این امکان وجود دارد که آنها بتوانند از میان مواد مختلف، از چوب و گرانیت تا یشم و سنگ مرمر در ساخت خانه‌ی خود استفاده نمایند. همچنین برای به رخ کشیدن سادگی ساخت این خانه، مهندسین این شش ماژول را در مقابل جمعی از مردم سر هم نمودند تا آسان بودن ساخت آن به خوبی مشخص گردد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه