مدارهای الکترونیک

مدار گیرنده AM

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

کاربرد این مدار:
یک پروژه بسیار ساده است و تنها سه ترانزیستورکوچک دارد.این مدارمی تواند فرکانس موج  های متوسط را در اطراف  شما دریافت کند.

شماتیک گیرنده AM :

مدار گیرنده AM - دیجی اسپارکبا دیجی اسپارک همراه باشید تا بشتر درمورد این مدار و نحوه کار بدانید:

در این مدار شما از سه ترانزیستور BC109C استفاده می شود. شماتیک و BOM نشان می دهد که سلف (القاگر) ۲۰۰µH است و خازن pF  ۵۰۰-۱۵۰ استفاده شده است. می توانید از قطعات یک رادیو AM قدیمی استفاده کنید تا به طبیعت هم کمکی کرده باشید . سیم پیچ تنظیم و دستگیره تنظیم (صفحه خازن ) رادیو برای در یافت امواج رادیویی به خوبی کار می کنند.

یک مقاومت K120 احیا کننده بازخورد بین ترانزیستور Q2 NPN و ورودی به مدار مخزن مورد نیاز است.مقدار مقاومت با عملکرد کل گیرنده AM ارتباط مستقیم دارد . تمام اتصالات را تا جای ممکن کوتاه کنید تا تداخل به وجود نیاید.

می توانید با جابه جایی القاگر وهسته و طول سیم پیچ و همچنین تغییر خازن ها و اضافه کردن به آنها عملکرد این مدار را تغییر دهید .با چنین مدار کوچکی می توانید با تنظیم دستی و آزمایشهای سرگرم کننده و آموزنده ، از ساخت دست خود لذت ببرید .

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه