اپلیکیشن رباتیک

پیداکردن گوشی هوشمند توسط مرورگر گوگل و کامپیوتر

نوشته شده توسط آزاده مختاری

آیا برای شما اتفاق افتاده است که گوشی هوشمند خودرا گم کنید؟ یا آن را درمکانی گذاشته باشید و مکان را بخاطر نیاورید؟ مسلما زمان زیادی را صرف پیدا کردن گوشی های هوشمند خود می کنید و ممکن است باز هم آن را پیدا نکنید. گوگل برای پیدا کردن گوشی‌های هوشمند راه حل جدیدی اندیشیده است که شما را در یافتن مکان گوشی کمک خواهد کرد.

در ادامه در دیجی اسپارک با موضوع پیداکردن گوشی هوشمند توسط مرورگر گوگل و کامپیوتر همراه باشید.

قابلیت جدید طراحی شده توسط گوگل به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی امکان می‌دهد تا با استفاده از جستجوگر اینترنتی گوگل و از طریق رایانه شخصی تلفن همراه خود را پیدا کرده و  موقعیت مکانی دقیق آن را بر روی نقشه مشاهده کنند.

برای این کار باید ابتدا از طریق رایانه شخصی و از همان حساب کاربری گوگل که  بر روی گوشی مورد استفاده قرار می‌‌دهید، وارد حساب خود شوید. همچنین باید آخرین و جدیدترین نسخه از برنامه همراه google  را بر روی گوشی خود نصب کرده باشید.

سپس از طریق رایانه شخصی خود عبارت انگلیسی find my phone را در موتور جستجوی گوگل وارد کنید. گوگل هم در مقابل نقشه‌ای را نمایش می‌دهد که محل گوشی یا تبلت شما بر روی آن مشخص شده است. البته نمایش دقیق محل گوشی بسته به سرعت اتصال شما به اینترنت مدتی طول خواهد کشید.

باید توجه داشته باشید که دقت نقشه های گوگل در حدی نیست که اگر گوشی در یکی از اتاق های منزل گم شده باشد از این طریق بتوانید آن را پیدا کنید. بهتر است در این صورت از همان شیوه قدیمی به صدادرآوردن زنگ گوشیتان استفاده کنید.

برای این کار بر روی آیکون گوشی در نقشه کلیک کرده یا لینک زنگ زدن را فشار دهید تا گوشیتان به مدت حداکثر ۵ دقیقه با حداکثر صدای ممکن زنگ بزند. بعد از پیدا کردن گوشی با کلیک کردن بر آیکون گوشی می توانید صدای آن را قطع کنید.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه