تکنولوژی سخت افزار

کفشGlagla برای ردیابی تناسب اندام

کفشGlagla برای ردیابی تناسب اندام
نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر شما از ان دسته افرادی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت خاصی می دهید ودر پی یافتن روش های موثر برای حفظ تناسب اندام هستید احتمالا با دستبندهای هوشمندی که این روزها با قیمت مناسب به بازار عرضه شده اند آگاهی دارید. علاوه بر دستبندهای هوشمند سلامتی تکنولوزی های مختلف دیگری نظیر ظروف هوشمند کنترل سلامتی و … نیز طراحی شده اند که در دیجی اسپارک به معرفی ان ها پرداخته ایم.

در این مقاله به معرفی کفشGlagla برای ردیابی تناسب اندام می پردازیم.

با ارائه اطلاعات حرکتی از اندام شما به ارائه اطلاعات لازم برای تناسب اندام می پردازد. این کفش ها با دقت خاصی به کنترل تناسب اندام بپردازد و بر  آن نظارت کند. هر کدام از این لنگه کفش ها با بلوتوث با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. در این کفش ها از تکنولوژی به نام Zhor-Tech استفاده شده است که سبب تبدیل این کفش به فناوری هوشمند پوشیدنی شده است.

با توجه به فناوری Zhor-Tech این کفش از یک چیپ بلوتوث ساخته شده است که با سیستم عامل های اندروید و IOS ارتباط برقرار می کند و همچنین حسگر سلامتی که در کفی کفش قرار گرفته است و اطلاعات را به گوشی هوشمند ارسال می کند.

کفش Glagla با کمک این فناوری می تواند تعداد قدم های برداشته شده را بشمارد و کالری های سوزانده شده و ارتفاع منطقه تمرین و … را با دقت بهتری نسبت به دیگر تجهیزات کنترل تناسب اندام موجود در بازاراندازه گیری و ثبت کند. همچنین این کفش علاوه بر موارد یاد شده از نظر طبی نیز تمام استانداردها را رعایت کرده است و کفی آن دارای ویژگی های پشتیبانی از قوس کف پا، بالشتک های مخصوص در قسمت پاشنه پا برای پخش ضربه در طول کف پا و بخش های انعطاف پذیری در قسمت جلو کفش می باشد که این کفش را سایر کفش ها نیز متمایز می کند.

کفی های کفش Glagla را می توان به کمک یک درگاه اتصال USB شارژ کرد. البته هنوز هیچ گونه اطلاعاتی از عمر باتری های آن، زمان حفظ شارژ باتری و یا قیمت آن منتشر نشده است. این کفش در رنگ های مشکی و آبی و صورتی و  بنفش و نارنجی برای خانم ها و آقایان تولید خواهد شد.

با توجه به این که شرکت آدیداس در سال ۲۰۱۱ کفش هوشمندی را ارائه کرده بود ولی هم اکنون شرکت سازنده امیدوار است با ارائه این کفش گام مهمی در زمینه تولید کفش های هوشمند با قابلیت بلوتوث و مختص ورزش برداشته باشد. این کفش در اواخر سال ۲۰۱۵ یا اوایل سال ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد و با توجه به گفته های تولید کنندگان می تواند بازار خوبی برای فروش داشته باشد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه