تکنولوژی

آیا از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده می کنید؟

آیا از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده می کنید؟ دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

نتایج یک پژوهش NYU Langone که به تازگی در یک نشریه پزشکی منتشر شده؛ نشان می دهد که به خاطر مواد شیمیایی و افزایش آنها در ظروف پلاستیکی مصرفی در زندگی های امروزی، فشار خون و دیابت در کودکان زیاد شده است. فتالات  phthalates که سرطان زا شناخته شده اند، برای تقویت بسته بندی های پلاستیکی و ظروف مواد غذایی استفاده می شوند و همچنین در بعضی از صابون ها و لوازم آرایشی به کار گرفته می شوند. با حرارت دادن به این ظروف باعث می شویم خطر ایجاد آلودگی شیمیایی بیشتر شود.

FDA قوانینی است که برای پلاستیک های در تماس با مواد غذایی وجود دارند و طبق این قوانین برچسب هایی بر روی ظروف چسبانده می شود. مهمترین چیزی که می توان از این پیامها بر روی ظروف دریافت کرد این ست که اگر شما می خواهید از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده کنید حتما این برچسب را چک کنید تا مطمئن شوید برای مایکروویو ایمنباشد.

 با تحقیقات بیشتر در مورد فتالات phthalates  که در ترکیبات پلاستیک موجود است و در طول ۱۰ سال گذشته، محققان دریافتند که ارتباط معنی داری با بیماری های فشار خون و دیابت دارند. طبق تحقیقات حتی  در معرض فتالات قرارگرفتن هم اثرات جبران ناپذیرو نگران کننده ای دارند. اگر ظروف پلاستیکی ۳ ،۶ و ۷ بار بازیافت شوند حاوی مواد شیمیایی مضری می باشند.

یکی دیگر از موادی که در پلاستیک وجود دارند BPA است که طبق تحقیقات انجام شده BPA باعث اختلال هورمون در بدن می شود.

نکاتی که بهتراست رعایت کنید:

 برای کاهش این خطر نباید از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده شود و ترجیحا از ظروف شیشه ای استفاده کنید. حتی آنها را در ماشین ظرفشویی برای شستشو قرار ندهید. نوشیدن آب از بطری های پلاستیکی با کیفیت پایین هم بحث برانگیز است. بطری ها اکثرا از پلاستیکی که  ۳ ،۶ و ۷ بار بازیافت شده اند تولید می شوند. پس بعد از اینکه یکبار از آنها استفاده کردید حتما آنها را دور بریزید.

غذای گرم را در ظروف پلاستیکی سرو نکنید و در لیوان های یک بار مصرف پلاستیکی نوشیدنی های گرم ننوشید. از ظروف پلاستیکی که لبه آنها شکسته است مطلقا استفاده نکنید زیرا آنها علاوه بر مواد شیمیایی میکروبها و ویروس ها را به خوبی جذب می کنند محققان با نام زالو از آنها یاد می کنند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه