تکنولوژی

اصلاح با تیغ های لیزری

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

تکنولوژی های لیزری با اینکه در چندسال اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند ولی بازهم بسیار جای کار دارند و هنوز به تکامل کامل نرسیده‌اند. لیزر ها بیشتر در علوم پزشکی و در جاهایی که دانشمندان کارهای تحقیقاتی خود را انجام میدهند کاربرد دارند. اما آخرین طرح مفهومی که از کاربرد این لیزر ها ساخته شده است یک تیغ صورت تراشی است که کمی غیر معمول به نظر میرسد. این ابزار اولین ابزار اصلاح است که با لیزر کار میکند و کمی تعجب برانگیز است.

روش استفاده از تیغ های فولادی و کمی خمیر ریش و آب چندین نسل بود که اجرا میشد و به نظر مشکل خاصی نداشت اما تیم طراح این تیغ لیزری بر این باور هستند که این کار را بالیزر هم میتوان انجام داد و خطرات استفاده از تیغ نیز از بین خواهد رفت.

این تیغ های لیزری میتوانند اصلاحی نرم و بدون اذیت کردن را انجام دهند و نیازی به تیز شدن نیز ندارند و همیشه بیشترین برش را خواهند داشت و بدون خط و خراش و خونریزی و بریدگی کار خود را انجام میدهند.

skarp-laser-razor-1

طرح های اولیه این تیغ نشان میدهد که برنه آن از آلومینیوم ۶۰۶۱ ساخته خواهد شد و شکلی سبیه به تیغ های معمولی خواهد داشت. اما در لبه این تیغ از یک لیزر فایبر اپتیک کلاس ۱ استفاده خواهد شد. یکی از محققان زمینه لیزر های پزشکی و آزمایشگاهی اینطور بیان میکند که این لیزر باید به گونه‌ای طراحی شود تا با فرکانسی خاص منجر به بریدن فقط مو شود و به دیگر بافت های بدن آسیبی نرسانند.

برخلاف روش‌هایی که هم‌اکنون برای از بین بردن موها با لیزر وجود دارد این روش با گرم کردن و سوزاندن مو کار نمیکند و از ایجاد بوی ناخوشایند این کار جلوگیری میکند. این تیغ ها قرار است با یک باتری AAA کار کنند و به صورت شگف انگیزی از هدر رفتن چیزهایی مثل تیغ و فلزات و منابعی برای ساخت خمیر ریش جلوگیری میکند. با هر باتری میتوان برای یک ماه از این تیغ ها استفاده کرد.

این طرح فعلاً در مرحله جمع آوری کمک‌های نقدی برای اجرا است و در کیک استارتر فعالیت دارد و تا به حال ۲۶۵ درصد از هزینه درخواستی راکه در حدود ۱۶۰۰۰۰ دلار بوده است دریافت کرده است و ۲۳ روز تا پایان جمع آوری کمک‌ها باقی‌مانده است.

این تیغ ها قرار است قیمتی در حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ دلار دلار داشته باشند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه