تکنولوژی سخت افزار

انگشتر Ōura برای تعیین کیفیت خواب

انگشتر Ōura برای تعیین کیفیت خواب
نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروز در دیجی اسپارک به معرفی انگشتر Ōura برای تعیین کیفیت خواب و هشدارهای سلامتی خواهیم پرداخت.

اگر از علاقمندان تکنولوژی باشید احتمالا وسایل و لوازم هوشمند را مرور می کنید و با تولید تکنولوزی های جدید اطلاعات خود را به روز می نمایید. همانطور که می دانیم بسیاری از افراد هنگام خواب از همراه داشتن چیزهای بزرگی مثل ساعت پرهیز می کنند ولی بازهم علاقمند به تعیین اطلاعات خواب و میزان کیفیت خواب خود هستند. با توجه به وسایل پوشیدنی بسیار برای تعیین میزان کیفیت خواب ساعت های هوشمند جز اولین دسته ها بودند ولی با توجه به اندازه آن ها بسیاری از افراد ترجیح می دهند از لوازم کوچکتری استفاده کنند که یک طراح فنلاندی به نام Harri Koskinen برای بررسی کیفیت خواب و فعالیت بدن و آرامش آن انگشتری به نام Ōura را ساخته است.

 Ōura که عنوان اولین انگشتر سلامتی معرفی شده است مانیتور کردن خواب و فعالیت های مربوط به خواب را برعهده دارد که آن را در یک انگشتر مخفی می کند و بدون نیاز به دستگاه های اضافی عمل می کند.

حلقه‎ی Ōura ار سرامیک زیرکونیوم ساخته شده است که ضد آب و مقاوم تر از فولاد می‎باشد ولی استفاده از آن راحت و سبک می باشد. همچنین دارای یک مانتیور خواب در سطح آزمایشگاهی، دنبال کننده‎ی فعالیت‎های بدنی و مانیتور ضربان قلب و همچنین اکسیژن سنج در سطح پزشکی برای اندازه گیری نبض حجم خون می‎باشد.

انگشتر Ōura دارای یک باتری داخلی است که در عرض ۳۰ تا ۶۰ دقیقه شارژ می‎شود و سه روز بدون شارژ می تواند مورد استفاده قرار گیرد و جعبه‎ی بسته بندی این حلقه به عنوان یک شارژر عمل می کند.

انگشتر Ōura برای تعیین کیفیت خواب

انگشتر Ōura برای تعیین کیفیت خواب| دیجی اسپارک

انگشتر Ōura توسط برنامه ای مخصوص با گوشی های هوشمند با سیستم عامل iOS  و آندروید ارتباط برقرار می کند و کاربر می تواند برای تنظیمات بیشتر از این برنامه استفاده کند. همچنین برای نصب این برنامه به دانلود آن نیاز نیست و هنگامی که این حلقه در کنار گوشی هوشمند قرار می گیرد برنامه توسط حافظه موجود در این حلقه به گوشی هوشمند منتقل و در آن دانلود می شود. این برنامه به طور شبانه روز ضربان قلب و فعالیت های مغز ودمای بدن را اندازه می گیرد و پیشنهادات لازم را هشدار می دهد.

یکی از طراحان این انگشتر در رابطه با شیوه طراحی این انگشتر گفت با توجه به این که هدف ما ارائه انگشتری سبک وقابل حمل برای استفاده تمام مردم در تمام مدت شبانه روز است تا بتوانند از این طریق به بهبود کیفیت خواب خود بپردازند و با توجه به مسایل روانشناسی و هشدارهای مطرح شده توسط این انگشتر بتوان به بهبود کیفیت زندگی کمک کرد.

انگشتر Ōura به قیمت ۲۵۰ دلار و در سایز‎های ۶ تا ۱۳ موجود است و می‎توان آن را به رنگ‎های سفید، مشکی براق و مشکی مات انتخاب کرد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه