تکنولوژی

باتری تلفنتان را بهینه کنید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

باتری تلفن‌های هوشمند یکی از نقاط ضعف‌های آن‌ها محسوب می‌شود. خیلی از اسمارت فون ها حتی نمیتوانند به طور مداوم با یک بار شارژ یک روز کامل را دوام بیاورند. همین باعث ناراحت شدن مردم و مخصوصاً باتری های کوچک در تلفن‌های پرچمدار باعث آزرده خاطر شدن کاربران می‌شود. اما یک تحقیق در دانشگاه purdue راهی را برای ذخیره بیشتر انرژی در تلفن‌های هوشمند پیدا کرده است. این برنامه با اسم hush که توسط purdue ساخته شده است و همچنین در آن اینتل هم در آن همکاری داشته است بر روی۲۰۰۰ گلکسی اس ۳ و اس ۴ آزمایش شده است. با توجه به تحقیقات ۲۸٫۹ درصد از ذخیره باتری زمانی مصرف می‌شود که صفحه تلفن خاموش است و در وضعیت آماده به کار قرار دارد. یکی از پروفسورهای سرکت کننده در این تحقیقات مگوید هنگامی کهصفحه تلفن خاموش است و تلفن در حالت آماده به کار قرار دارد باید مصرف باتری نزدیک به صفر باشد. همچنین او به این مساله اشاره میکند که سیستم عامل اندروید از به خوا رفتن کامل دستگاه جلوگیی میکند و به دلیل باگ و ایراداتی که دارد اجازه نمیدهد تا دستگاه مصرف باتری را در زمان استفاده نکردن از دستگاه کاهش دهد. این‌ها همه به دلیل استفاده برنامه سیستمی wakelock از منابع است.

برنامه hush پس از نصب شدن روی تلفن شما باعث خواهد شد تا ۱۵ درصد از انرژی تلفن شما را که در هنگام خاموشی مصرف می‌شود ذخیره کند. آخرین یافته های این تحقیق در نمایشگاه ACM MobiCom 2015 در پاریس معرفی شده است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه