تکنولوژی

با گلدان لیلو (LILO)؛ سبزیجات تازه برداشت کنید

با گلدان لیلو (LILO)؛ در زمان کوتاه سبزیجات تازه برداشت کنید - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

تصور کنید هر روز در خانه خود، سبزیجات تازه برای مصرف آماده باشد و شما بتوانید طعم و مزه غذای خود را با سبزیجات متفاوت و تازه تغییر دهید. اما پرورش سبزیجات در خانه بسیار دشوار است و اصلا کار راحتی نیست و اگر به آنها رسیدگی نشود به سرعت از بین می روند. از طرفی نیاز به یک باغچه در خانه دارد. با زندگی آپارتمان نشینی داشتن باغچه هم مقدور نیست.

در اینجا شما را با لیلو آشنا می کنم یک گلدان سرامیکی که در آشپزخانه شما قرار می گیرد و هم به دکراسیون خانه شما زیبایی می دهد و هم باعث می شود برای وعده های غذایی روزانه سبزیجات تازه داشته باشید. لیلو راهی آسان برای رشد سبزیجات تازه در خانه شماست.

با دیجی اسپارک همراه باشید

رشد گیاهان تازه از یک کپسول!!!

با گلدان لیلو (LILO)؛ سبزیجات تازه برداشت کنید - دیجی اسپارک

لیلو یک خاک معمولی برای کاشت نیست. این سیستم باغبانی به زیبایی طراحی شده است و به شما این امکان را می دهد از یک کپسول، سبزی دلخواه خود را به صورت سالم و تازه تهیه کنید. شما کافیس دو هفته یک بار به آن آب دهید و بقیه کارها را سیستم لیلو انجام می دهد. نمونه آزمایشگاهی لیلو توانست قارچ تازه را در مدت یک هفته رشد دهد. ولی در گام های بعدی توانستند گیاهانی شامل ریحان، آویشن، نعناع،گیشنیز،پونه کوهی، رزماری و … را بکارند و برداشت کنند.ایده ساخت لیلو، از یک سیستم آبیاری قدیمی مصر الهام گرفته شده است که گیاهان خود را بر روی آب شناور می کردند. نکته مهم در گیاهان لیلو اینست که بدون مواد شیمیایی و کاملا سالم رشد می کنند.

در لیلو اجازه می دهید ریشه آزادنه در آب رشد کند

با گلدان لیلو (LILO)؛ سبزیجات تازه برداشت کنید - دیجی اسپارک

کار این سیستم بسیار آسان است. شما تنها کافیست یک کپسول از گیاه دلخواهتان در لیلو بگذارید و در طی چند روز به آن آب دهید. کپسول همراه با مواد مغذی و ایده آل برای رشد گیاه به شیوه ای سالم، بستری مناسب است. از آنجا که گلدان باید پر از آب باشد هر دوهفته یک بار باید مجددا کاملا تمام آن از آب پرشود. جدا از آب ، گیاه نیاز به نور برای رشد دارد. بنابراین لیلو با یک طیف نور بهینه سازی شده برای گیاهان و با انرژی کارآمد و ارتفاع مناسب، دقیقا در بالای گیاه این کار را انجام می دهد.

در یک دستگاه لیلو شما می توانید سه کپسول از گیاهان مورد نظرتان را داشته باشید. اگر بخواهید گیاه کاشته شده در لیلو را عوض کنید آنهم راحت انجام می شود. کافیست گیاه قبلی را خارج کنید و کپسول جدید را در لیلو بگذارید .یک اپلیکشن موبایل برای لیلو طراحی شده است که شما با نصب آن، می توانید راهنمایی لازم در مورد رشد گیاه و همچنین خاصیت و ویژگی گیاه  را بدانید و همچنین حقایق جالب در مورد باغبانی در منزل را یاد بگیرید.

در ادامه به ویدیوی زیر توجه کنید.

[advanced_iframe securitykey=”e3ac59a02708b32a0e36dd27eecce7b410abc919″ src=”http://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/JbaEw/vt/frame” allowFullScreen=”true” webkitallowfullscreen=”true” mozallowfullscreen=”true” height=”360″ width=”640″]

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه