تکنولوژی

با HTC’s Vive در واقعیت مجازی لذت ببرید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

مهم نیست شما چقدر در مورد واقعیت های مجازی و فراگیری آن می دانید چیزی که هست این است که درک کردن آن بسیار سخت است. و تا زمانی که خودتان آن را امتحان نکنید به درک واقعی نمی رسید.

بیایید کمی در مورد VR برای شما توضیح بدهم. VR یک محیط مصنوعی تولید شده به وسیله کامپیوتر می باشد که برای محبوبیت بیشتر کاربر از محیط زیست (همان دنیای واقعی ما) الگو گیری شده است. کاربر می تواند در این واقعیت مجازی به کاوش و جستجو بپردازد. واقعیت مجازی به وسیله کامپیوتر تولید می شود اما کاربر می تواند با دستگاههای مختلف از جمله عینک ، هدفون و حتی دستکش به کاوش در آن بپردازد. انگار در دنیای مجازی واقعا حرکت می کند و با خطرات آن روبرو می شود.

با HTC's Vive در واقعیت مجازی لذت ببرید - دیجی اسپارک

به تازگی HTC نمونه ای ازابزار کاوش در VR را برای تولید انبوه فرستاده است که در دنیای مجازی قرار گیرید. Vive شبیه به یک کندو زنبور عسل است. Vive شامل دو کنترل کننده است و با یک جفت ردیاب لیزری رهبری می شود. ردیابها این اجازه را به کاربر می دهند در زمانی که در حال بازی هستند بتوانند در یک فضای کوچک ( یک اتاق ۹ متری ) حرکت کنند.

با HTC's Vive در واقعیت مجازی لذت ببرید - دیجی اسپارک

این ویژگی است که Vive  متمایز می کند و گیمر را از یکجا ماندن آزاد می کند و با برداشتن گام های کوچک و حرکت کردن احساس واقعی بازی را در آن ترغیب می کند. اولین باری که با این دستگاه بازی می کنید تا لبه پرتگاه رفتن و حس سقوط را به طور کامل درک خواهید کرد پس مراقب باشید که نترسید !!!

بازی هایی که بتوان با Vive انجام داد بیش از یک بازی می باشد. Vive علاوه بر اینکه به مردم اجازه می دهد تجربه در VR داشته باشند، درک درستی از استفاده دنیای VRرا نیز به آنها خواهد داد.

یک نمونه Vive با چاپ ۳D برای کاربر تصاویری به نمایش می گذارد شبیه به یک نقاشی هنری خارق العاده. دموی دیگر یک فیلم نمایشی کوتاه است که نشان می دهد در جهان پورتال چگونه می توان از VR استفاده کرد. یکی دیگر از پیشنهادهای جالب برای کاربرد Vive این است که برای آموزش شغلی استفاده شود. مثلا می توانید یک آشپز شوید!! برای کاربر این آموزش بسیار آسان تر است که مانند یک آشپز واقعی در یک آشپزخانه گرم و شلوغ  با صداهای بلند کار کند.

با گذاشتن Vive می توانید در میان گروه کر قرار بگیرید و با آنها تمرین کنید. کار Vive این است که شما را در بسیاری از مکان های سرگرم کننده و جذاب قرار دهد و شما بتوانید در آن مکان لذت ببرید. فکر می کنم هنوز افرادی هستند که از بازی های کامپیوتری زیاد لذت نمی برند ولی شک ندارم با استفاده از Vive و قرار گرفتن در یک دنیای گرافیکی صدرصد شیفته بازی می شوند و ساعتها زیادی را برای گشت گذار در دنیای VR سپری خواهند کرد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه