تکنولوژی

به زودی؛ اجرای برنامه‌های ویندوز در اندروید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

پس از پروژه astoria که از سوی مایکروسافت برای شبیه سازی و اجرای برنامه‌های اندروید روی ویندوز ۱۰ صورت گرفت. یک کمپانی با نام codeweavers در حال انجام کاری کاملاً برعکس میباشد. این کمپانی بر این باور است که نرم‌افزارش میتوانید برنامه‌های ویندوزی را روی اندروید اجرا کند؛ حتی برنامه‌های مخصوص دسکتاپ را نیز اجرا میکند.

برتری این اپلیکیشن در این زمان به این مورد بر خواهد گشت که کد های برنامه‌های ویندوزی به دلیل متفاوت بودن ساختار کدهایشان قابل اجرا بر روی دستگاه‌های اندرویدی نیستند. به همین دلیل این برنامه برای پردازش های مخصوص خود نیازمند پردازنده های X86 میباشد. در حال حاضر دستگاه‌های کمی هستند که از این پردازنده استفاده کنند. همانند nokia n1 وasus zenfone 2 که از پردازنده های ذکر شده استفاده میکنند. بیشتر دستگاه‌های موجود در بازار بر روی پردازنده های arm کار میکنند و متأسفانه نمیتوانند از این قابلیت استفاده نمایند.

یکی دیگر از مشکلات این برنامه این است که هنوز پشتیبانی کاملی از تمامی برنامه‌های ویندوز ندارد و این به دلیل آن است که مجازی سازی برای اجرای برنامه‌ها بدون اجرای سیستم عامل اصلی انجام مپذیرد و تمامی عملیات ها و پروسه ها بر روی سیستم عامل اصلی دستگاه اجرا میشود.

این برنامه در هنگام عرضه رایگان خواهد بود اما هنوز نسخه بتایی برای تست توسط کاربران معمولی ارائه نشده است. همچنین شرکت سازنده آن قول داده است که در صورت ارائه دیرهنگام نسخه اول این دستگاه در عوض بتواند پشتیبانی بهتر و امکانات بیشتری را ارئه دهد. در حال حاضر فقط تبلت ها برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده‌اند و فعلاً تصمیمی برای تلفن‌ها گرفته نشده است. با این حال احتمال پورت شدن این قابلیت برای پردازنده های قدیمی تر و با معماری پایین تر نیز وجود خواهد داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟ آبا با اجرای برنامه های ویندوزی روی تلفن خود موافق هستید؟ واکنش مایکروسافت نسبت به این موضوع چه خواهد بود؟

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه