تکنولوژی

بیان احساسات با سنسور امکان پذیر شد

بیان احساسات با سنسور امکان پذیر شد - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

مبتکران اروپایی یک سیستم مغزی-رایانه ای اختراع کرده اند که مهارتهای ارتباطی افراد مبتلا به فلج مغزی را از دوران کودکی بهبود میبخشد . این بهبودی در  ارتباط با محیط اطراف و بیان احساسات و عواطف است.

موسسه ی بیومکانیک والنسیا پروژه ی ABCرا برای افزایش مهارتهای ارتباطی  افراد فلج مغزی از دوران کودکی با موفقیت عملی کرد .

در اسپانیا از هر ۱۰۰۰ نفر ۱٫۵ نفر دچار فلج مغزی هستند .این افراد مشکلات جدی برای برقراری ارتباط با محیط اطراف خود و بیان احساسات دارند که این عدم ارتباط باعث عدم توسعه ی هوش این افراد میشود .

برای مقابله با این محدودیت ارتباطی , پروژه ی ABC  شروع به کار کرد. این پروژه سیستمی را معرفی میکند که با تعامل مغز و رایانه کار میکند. این سیستم به راحتی توسط یک تبلت اندرویدی در اختیار بیماران قرار میگیرد .

بیان احساسات با سنسور امکان پذیر شد - دیجی اسپارک

پروژه ی ABC از ۴ قسمت تشکیل شده که براساس پردازش سیگنالهای عصبی کار میکند . نرم افزار این پروژه با واسط کاربری کاملا قابل تنظیم به راحتی با ویژگی های هر کاربری سازگار میشود .سنسورهای استفاده شده در این سیستم بوسیله ی وای فای رابط بین انسان و رایانه است.

کودک فلج مغزی برخلاف گذشته با استفاده از این سیستم دیگر نیاز به آموزشهای طولانی مدت ندارد و میتواند راحت تر با محیط ارتباط برقرار کند .

بیان احساسات:

احساسات مهم ترین جنبه در هر بیان است. از نو آوری های سیستم ABC  تشخیص احساسات فرد فلج مغزی است! این تشخیص بوسیله ی سنسور پوستی انجام خواهد گرفت.این سنسور میتواند احساسات مثبت , منفی و میانه را  به راحتی تشخیص دهد .

سیستم ABC  شامل یک ماژول سلامتی میباشد که مانند یک دستبند به دست بسته میشود و علایم حیاتی بیمار را ثبت و بررسی میکند.

موسسه ی بیومکانیک والنسیا برای پروژه ی ABC از انجمن حمایت از بیماران  فلج مغزی والنسیا مجوز دریافت کرده است .

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه