اینترنت اشیا IOT اینترنت اشیاء تئوریک دسته‌بندی مدارهای الکترونیک

تابلوهای رانندگی دیجیتال با استفاده از جوهر الکترونیکی

تابلوهای رانندگی دیجیتال با استفاده از جوهر الکترونیکی
نوشته شده توسط آزاده مختاری

احتمالا شما هم در گذر از کوچه وخیابان با پرده نوشته و تابلو های زیادی با مضمون های متفاوت مواجه شده اید. مثلا در خیابان با پرده نوشته های زیادی که برای تبریک پیروزی یا تسلیت یا … وجود دارد برخورد کرده اید. این تابلوها وبنرها فقط برای یک بار قابل استفاده هستند و بعد از آن دور ریز می شوند. بنابراین باید به فکر استفاده از تکنولوزی جدیدی باشیم که از این هزینه ها جلوگیری کند وبتوانیم تابلوهایی چند منظوره داشته باشیم. استفاده از جوهر الکترونیکی می تواند در این امر به کمک ما بیاید.

در ادامه با دیجی اسپارک برای معرفی تابلوهای رانندگی دیجیتال با استفاده از جوهر الکترونیکی همراه باشید.

تکنولوزی جوهر الکتریکی که با استفاده از رنگدانه هایی که در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرند طراحی شده است زمانی انرژی مصرف می کند که نیاز به تغییر داشته باشد.

برای اولین بار در استرالیا با استفاده جوهر الکتریکی تابلوهایی طراحی کرده اند با رخداد اتفاقات خاص متن آن ها تغییر می کند و این علائم رانندگی به موتورسواران کمک می‌کنند تا از وضعیت اطراف مطلع شوند و از این طریق از تصادفات ناگهانی جلوگیری کنند.

این تابلوهای رانندگی توسط فناوری Visionect  ساخته شده اند و می توان به راحتی به خواندن ان ها پرداخت. زیرا تکنولوژی جوهر الکتریکی به گونه ای است که در روز قابل خواندن است و در شب با استفاده از LED قابل مشاهده است.

انرژی این تابلوهای رانندگی با داشتن پنل‌های خورشیدی از نور خورشید تامین می‌شود و به دلیل بهره بردن از انرژی خورشیدی برای روشن ماندن هیچ وقت خاموش نمی شوند  و به راحتی از کار نمی افتند.همچنین برای روشن ماندن در شب نیز از همین انرژی خورشیدی که در طول روز جمع‌ کرده‌اند، استفاده می‌کنند. پیام‌های این تابلوها نیز به صورت کنترل از راه دور و از طریق اتصال سلولی و استفاده از اینترنت اشیا به روز می شود.

تابلوهای رانندگی دیجیتال با استفاده از جوهر الکترونیکی

تابلوهای رانندگی دیجیتال با استفاده از جوهر الکترونیکی| دیجی اسپارک

مکانیزم این تابلو های راهنمایی و رانندگی به این صورت است که با اتصال بی سیم خود توسط تکنولوژی ۳G به یک سیستم مبتنی بر اینترنت اشیا، به راحتی قادر به تغییر محتویات خود هستند و در هر زمان دلخواه و بر اساس شرایط موجود می توان متن روی آن ها را تغییر داد. به عنوان مثال می توان ساعت های تردد و موانع عبور و مرور در یک خیابان یا بزرگراه را بر اساس شرایط ویژه ای که وجود دارد به راحتی تغییر داد و آن را در کوتاه ترین زمان ممکن برای عابران یا رانندگان به نمایش در آورد. یا مثلا اگر تصادفی در محلی روی دهد، کارشناسان راهنمایی و رانندگی پیامی را به این تابلوها ارسال می‌کنند تا روی صفحه نمایش برای افراد مستقر در آن مکان قابل نمایش باشد. اگر اتفاقی رخ ندهد، صفحه این تابلوها کم کم سیاه می‌شوند و بدون نمایش باقی می‌مانند.

محققان و طراحان این تابلو اعتقاد دارند که این تابلو می تواند تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کند. همچنین مسیولان کنترل ترافیک این شهر مدعی شده اند که توانسته  اند با استفاده از این تکنولوژی به مدیریت ترافیک و خیابان ها بپردازند.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه