تکنولوژی ماژول دوربین

تلویزیون های OLED یا صفحه دو طرفه

تلویزیون های OLED یا صفحه دو طرفه
نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه شاهد تولید تلویزیون هایی از شرکت های مختلف هستیم که دارای قابلیت های متنوعی می باشند. مدتی پیش بود که سامسونگ با معرفی تلویزیون صفحه شفاف و آینه ای خود مردم را شگفت زده کرد. با توجه به برگزاری نمایشگاه IFA محصول جدید دیگری معرفی توسط LG شد که همگان را متعجب کرد.

در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.

شرکت کره ای LG تلویزیون های OLED یا صفحه دو طرفه را تولید کرده است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ۱۱۱ اینچ است و از دو نمایشگر ساخته شده است. به این صورت که جلو وپشت تلویزیون هر دو خاصیت نمایش دارند ومی توانند تصاویر مختلفی را نمایش دهند.

شرکت ال جی این محصول را به عنوان تلویزیون های دو طرفه معرفی می کند. این شرکت با توسعه این محصول توانسته است صفحه نمایش ۵۵ اینچی را طراحی کند که دارای ضخامت ۵/۳ میلیمتر می باشد .یکی از تولید کنندگان محصول هدف از تولید این محصول را استفاده در کاربردهای تجاری می داند.

این تلوزیون های دو طرفه در مرحله آزمایشی قرار دارند و به تولید انبوه نرسیده اند.

دکتر Ching W. Tangیکی از پژوهشگرانی که در توسعه تکنولوژی OLED نقش اساسی داشته است می گوید: «نمایشگرهای OLED دارای لایه های نور دهنده و سایر لایه های اضافی نیستند و به همین طریق، می توان استفاده های بسیار زیادی را برای آنها در نظر گرفت زیرا از انعطاف پذیری بسیار مناسبی برخوردارند.»

با توجه به ادعاهای تولید کننده تکنولوژی OLEDراحت تر از LCD توسعه پیدا می کند و هزینه ساخت کمتری را نیز طلب می نماید.Tangمی گوید: در آینده نمایشگرهای OLED در انواع تکنولوژی های پوشیدنی، تاشدنی و انعطاف پذیر و یا نیمه شفاف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه