تکنولوژی سخت افزار

دستگاه SleepSense با قابلیت بهبود خواب

دستگاه SleepSense با قابلیت بهبود خواب
نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر امروز سربه فروشگاه های الکتریکی بزنیم دستگاه های هوشمند بسیاری را می بینیم که برای کمک به بهبود کیفیت خواب طراحی شده اند و می توانند خواب را بررسی کنند و برای بهبود کیفیت آن نیز پیشنهاداتی داشته باشند. شرکت های مختلفی سعی در عرضه بهترین محصولات داشته اند که یکی از این شرکت ها سامسونگ با دستگاه SleepSense با قابلیت بهبود خواب می باشد که امروز در دیجی اسپارک به معرفی آن می پردازیم.

دستگاه SleepSense برای اولین بار در نمایشگاه IFA برلین معرفی شده است. این دستگاه برای استفاده نیاز به مخفی کردن در زیرتخت کاربر یا پوشیده شدن ندارد و باید زیر تشک قرار داد و با استفاده از سنسورهای تعبیه شده در آن خواب کاربر را برررسی کند و برای بهبود خواب کاربر پیشنهاداتی داشته باشد.

دستگاه  SleepSense هنگام روشن شدن با گوشی هوشمند هماهنگ می شود و با قرار گرفتن در زیر تشک با سنسورهای داخلی خود به شناسایی و اندازه ‌گیری ضربان قلب و میزان تنفس و حرکات کاربر می‌پردازد. این اطلاعات به تلفن همراه کابر ارسال می شود و توسط برنامه مخصوص پردازش می گردد.

دستگاه SleepSense با قابلیت بهبود خواب

دستگاه SleepSense با قابلیت بهبود خواب| دیجی اسپارک

صبح روز بعد کاربر می‌تواند با استفاده از برنامه روی گوشی هوشمند کیفیت خواب شب خود را بررسی کند و هفت ویژگی اصلی را در خواب مشخص کند که عبارتند از: زمان کلی خواب، میزان خواب مفید، زمان لازم تا خوابیدن و به خواب رفتن، تعداد زمان‌هایی که کاربر از خواب بیدار شده است، تعداد زمان‌هایی که کاربر از تخت افتاده است، درصد زمان در REM (حرکات سریع چشم) و درصد زمان خواب عمیق که واقعا در خواب بوده است.

همچنین توسط این دستگاه برای خواب کاربر امتیازاتی در نظر گرفته می شود و برای افزایش کیفیت خواب پینهاداتی به او ارائه می گردد که این پیشنهادات توسط دکتر Christos Mantzoros  از دانشکده پزشکی هاروارد است و این پیشنهادات در زمینه روش زندگی و نوع تغذیه و تمرینات ورزشی برای بهبود کیفیت خواب می باشد.

این دستگاه دارای قابلیت های منحصر به فرد دیگری نیز می باشد که از آن جمله می توان به اتصال بی سیم به وسایل هوشمند سامسونگ برای خاموش کردن چراغ‌ها و کم کردن ترموستات و تنظیمات دیگر هنگام خواب کاربر می باشد.

با توجه به ویژگی های بیان شده این دستگاه می تواند مشتریان زیادی را جلب نماید ولی شرکت سامسونگ هنوز قیمت دقیق این محصول و زمان ارائه آن را مشخص نکرده است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه