سخت افزار ماژول دوربین

دوربین امنیتی Welcome باشناسایی افراد و تعیین هویت

دوربین امنیتی Welcome با شناسایی افراد و تعیین هویت
نوشته شده توسط آزاده مختاری

امروزه وسایل هوشمند زیادی تولید شده‌اند و وسایلی نیز برای هوشمند‌سازی طراحی شده است اگر به دنبال هوشمند‌سازی منزل خود هستید و علاقمند به  دنیای تکنولوژی باشید با تکنولوژی‌های مختلف تا حدودی آشنایی دارید. در بحث امنیت نیز تکنولوزی‌هایی تولید شده اند که می‌تواند امنیت کامل خانه را در صورت عدم حضور نیز تامین کند.

خوشبختانه وسایل زیای در این راستا تولید شده‌اند و در دیجی اسپارک نیز به معرفی برخی از آن‌ها مثل دوربین های امنیتی و سنسورهای هوشمند پرداخته‌ایم. ولی تمام این وسایل مطرح شده فقط وجود فرد را اطلاع می‌دهد و قادر به تشخیص چهره و هویت نمی باشد. بنابراین یکی از شرکت‌های امنیتی به نام Netatmo به تولید دوربین امنیتی Welcome با شناسایی افراد و تعیین هویت پرداخته است.

برای آشنایی بیش تر با این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

شرکت Netatmo با تولید دستگاهی به نام Welcome به هوشمند‌سازی در کنار امنیت پرداخته است. Welcome نوعی دوربین استوانه ای شکل و کوچک است که به صاحب خانه ورود افراد را با شناسایی و تشخیص چهره و سپس با ذکر نام فرد اعلام می‌کند. اگر این دوربین قادر به تشخیص هویت و فرد وارد شده نباشد طی هشدارهایی صاحب خانه را از وجود فرد غریبه آگاه می‌کند.

این دستگاه می تواند ابزاری مناسب برای مراقبت از کودکان و سالمندان درگیر با آلزایمر باشد. از قابلیت های دیگر این دوربین می‌توان به نمایش زنده تصاویر در حال ضبط شدن توسط دوربین با گوشی‌های هوشمند توسط نرم افزار مخصوص اشاره کرد.

برخی افراد مثل اعضای خانواده دائما در حال ورود و خروج هستند بنابراین ممکن است ورود وخروج این افراد برای هشدار این دوبین برای مشتری خسته کننده باشد بنابراین می‌توان با اعمال تنظیمات بر روی دوربین اعلام هشدارو ثبت تصاویر برای بعضی افراد و مالک را غیرفعال کرد.

تصاویر به صورت لوکال ضبط می‌شوند و به همین دلیل دیگر جای هیچ گونه نگرانی از بابت حفظ حریم خصوصی وجود نخواهد داشت.

از مدیریت تصاویر و دیگر کاربردهای این دستگاه هنوز چیزی مشخص نشده است ولی با توجه به مشخصات این دستگاه می‌تواند به عنوان رقیبی جدی برای دستگاه های امنیتی باشد.

از زمان دقیق ارائه و قیمت آن هنوز چیزی مشخص نشده است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۳ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    ۱_ من برای حفاظت از یک مکانی که خط تلفن ثابت نداریم نیازمند یک دوربین با سیم کارت برای ارسال آنلاین تصاویر یا هر وقت دزدگیر چیزی را sens کرد با دوربین ارتباط برقرار کرده و دوربین عکس یا شروع به فیلم برداری نماید
    ۲- دنبال کیت دزدگیر لیزری برای محافظت از فضایی در حدود ۵ متر مربع هستم اگه امکان داره با دوربین ارتباط داشته باشه ….. و با پیامک یا ارسال تصاویر همراه باشه
    شما کیت آماده ای دارید ؟
    لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    • با سلام
      این موارد به صورت آماده به کار در بازار گجت‌های الکترونیکی یافت می‌شوند. برندهای مطرحی چون شیائومی هم این مورد را تولید کرده‌اند. کافیست کمی جستجو کنید.