اینترنت اشیا IOT اینترنت اشیاء تئوریک سخت افزار مدارهای الکترونیک

روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با Microbot Push

روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با Microbot Push
نوشته شده توسط آزاده مختاری

شاید آرزوی تمام افراد داشتن یک منزل هوشمند است که تمام وسایل به صورت خودکار و با یک اشاره عمل نماید. در راستای هوشمند سازی منازل کارهای مختلفی انجام شده است و اگر مطالب دیجی اسپارک را همراهی کرده باشید تکنولوژی های هوشمند بسیاری را دیده اید امروز به روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با Microbot Push می پردازیم.

کلید یا دکمه خاموش و روشن در تمام وسایل الکتریکی وجود دارد و این کلید یا سوئیچ مکانیکی، از رابط‌های ساده برای کاربران است که هر دستگاه الکتریکی موجود در منزل از لامپ‌ تا قهوه‌ سازها دارای حداقل یک کلید بر ای روشن و خاموش کردن هستند. برای خودکارسازی وسایل خانگی شرکت Naran به طراحی Microbot Push پرداخته است که یک کلید رباتیکی بی سیم است و برای انجام اعمال کلید ها و سوئیچ های استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات فیزیکی Microbot Push

Microbot Push کاربران را قادر به ترکیب دستگاه‌های معمولی و غیرهوشمند با استفاده از اینترنت اشیا خواهد کرد. این دستگاه ازی دو جعبه‌ کوچک ساخته شده است که از یک بدنه‌ برای فشردن و بسته‌ی باتری شارژ microUSB ساخته شده است و با استفاده از چسب نواری به یک سطح در نزدیکی یک کلید یا سوئیچ متصل می‌شود و می تواند تا یک کیلوگرم فشار را تحمل کند.

روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با Microbot Push

روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با | دیجی اسپارکMicrobot Push

علاوه بر محرک این دستگاه دارای سنسورهای داخلی است که برای شناسایی نور، حرکت و صدا بکار می‌روند. همچنین اتصال بلوتوث در این دستگاه به آن اجازه شبکه شدن با یک کامپیوتر سرور کوچک و شخصی با نام Porta را می‌دهد. Porta دارای پردازنده‌ی چهارهسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتز ARMv7، دو گیگابایت رم، هشت گیگابایت حافظه‌ی فلش داخلی است و می‌تواند سیستم‌عامل اختصاصی Prota OS Agatha را اجرا کند. این کامپیوتر همچنین دارای ۸۰۲٫۱۱b/g/n Wi-Fi است و می توان از هرمکانی که اتصال به شبکه دارد به کنترل بپردازیم.Prota به صورت خودکار هر microbot در نزدیکی خود را شناسایی و به آن متصل می‌شود و بر اساس منطق خود به اجرا می پردازد.

روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با Microbot Push

روشن وخاموش کردن تمام کلیدها در منزل با | دیجی اسپارکMicrobot Push

این دستگاه همچنین با یک برنامه موبایل قابل کنترل است و کاربران را قادر به روشن وخاموش کردن خودکار کلیدها و کنترل از راه دور دستگاه قهوه ساز و کامپیوتر وهمچنین لوازم الکتریکی دیگر می کند.

از قابلیت های دیگری که برای اضافه شدن به این دستگاه می توان استفاده کرد مثل سیستم اثر انگشت بی سیم و نمایش دوربین بی سیم می باشد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه