سخت افزار

زیر کفشی موتوری برای افزایش سرعت تا ۱۱کیلومتر

زیر کفشی موتوری برای افزایش سرعت تا 11کیلومتر
نوشته شده توسط آزاده مختاری

ممکن است در یک روز سرد زمستانی یا روز گرم بهاری پس از کار طولانی تصمیم به رفتن به منزل یا مقصدی داشته باشید که امکان استفاده از اتومبیل و وسایل حمل و نقل امکان پذیر نیست. همچنین شما برای رسیدن به مقصد عجله داشته دارید. دوست دارید قدم‌هایی که بر می‌دارید با سرعت بیشتری باشند و سریعتر به مقصد برسید. بنابراین باید عملکرد خود را قوی‌تر کنید که سریع تر از حد معمول راه بروید و شتاب بگیرید.

امروز در دیجی اسپارک به معرفی زیر کفشی موتوری برای افزایش سرعت تا ۱۱کیلومتر می‌پردازیم.

برای حل کردن این مشکل یک استارت آپ در فرانسه به ساخت زیر کفشی‌هایی موتوری به نام رولکرز پرداخته است. رولکرزها شبیه دوچرخه‌های پدال برقی ورزشی هستند و نیرویِ تولیدیِ موتور برقی را به قدم‌ها اضافه می‌کند و سرعت را تا حداکثر ۱۱ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد که مقداری کمتر از ۱۹ کیلومتر بر ساعت Rocketskates است. این کفش ها نیاز به توازن خاصی ندارد و فقط کافی است آن را به زیر کفش خود ببندید و روبه جلو حرکت کنید تا موتور شروع به کار کند.

رولکرزها دارای باتری‌های لیتیوم پلیمری۱۰۰۰-mAh هستند که تا حداکثر ۲ ساعت می‌توانند حرکت کنند. هر یک از اسکیت‌ها موتور برقی کوچکی دارد و چهار چرخ بزرگتر از اندازه عادی برایشان درنظر گرفته شده است تا برای عبور از سطوح ناصاف مشکلی نداشته باشند. سیستم ثابت سازی الکترونیکی شما را سرپا نگه می‌دارد و به جلو می‌راند همچنین پاشنه مفصل دار اجازه گام برداشتن عادی را در غیر از مواقع اسکیت رفتن به فرد می‌دهد.

زیر کفشی موتوری برای افزایش سرعت تا 11کیلومتر1

زیر کفشی موتوری برای افزایش سرعت تا ۱۱کیلومتر| دیجی اسپارک

پل شاواند، موسس Rollkers SASآرزو داشت روزی تمام پیاده روی های شهر الکترونیکی شوند بنابراین در این راستا تلاش‌های بسیاری کرد ولی در پی بی نتیجه ماندن تلاش‌ها تصمیم گرفت با طراحی این رولکرزها گام مهمی در الکترونیکی کردن قدم‌ها بردارد. بنابراین در طراحی این رولکرزها تمام سعی خود را برای کوچک نگه‌‌داشتن اندازه و قابلیت جمع شدن این زیر کفش‌ها برداشت. در طراحی رولکرزها از ایده طرح‌های اسکیت برقی کمک گرفته شده است.

شرکت رولکرز امیدوار است بتواند این طرح را تا پایان سال ۲۰۱۵ نهایی کند و تبلیغات تجاری را از سال آینده میلادی انجام دهد. با توجه به این که این طرح هنوز نهایی نشده است از قیمت دقیق آن چیزی مشخص نیست.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه