تکنولوژی

شیائومی لپتاپ لینوکسی میسازد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

شیائومی قصد ساخت یک لپتاپ لینوکسی را در نمیه اول سال ۲۰۱۶ میلادی دارد. یکی از منابع خبری از نقشه ساخت دو لپتاپ توسط شیائومی خبر داده است و در این بار گفته است که این شرکت در حال طراحی دو لپتاپ در اندازه های ۱۲٫۵ اینچ و ۱۳٫۵ اینچ است. تفاوت این دو لپتاپ فقط در سایز صفحه آن‌ها نخواهد بود و تفاوت‌های بیشتری نیز در آن‌ها وجود خواهد داشت.

مدل ۱۲٫۵ اینچی به وسیله inventec که سازنده لپتاپ برای acer و توشیبا و HP است که فعلاً ۲۵۰۰۰۰ عدد سفارش گرفته است مدل بزرگ‌تر نیز توسط کمپانی compal electronics ساخته می‌شود که پیش از این نام آن را در دستگاهی های اپل و کنسول های بازی Xbox و پلی استیشن و نینتندو دیده ایم. شیائومی به این شرکت نیز ۳۰۰۰۰۰ لپتاپ سفارش داده است.

بررسی ها نشان میدهد که شیائومی هم‌اکنون در مقام سومین تولید کننده بزرگ تلفن‌های همراه است. اما شیائومی تلاش زیادی دارد تا بیشتر از یک سازنده تلفن هوشمند باشد. این شرکت همچنین دومین سازنده بزرگ ابزار های پوشیدنی در دنیاست و چیزهایی مانند روتر و تلویزیون‌های هوشمند و … نیز بخشی از استراتژی این شرکت است. پس جای تعجب نیس که علاقمند به تولید لپتاپ نیز باشد.

xiaomi-laptop-leaked-cheap-650x330 a شیائومی

سازندگان همچنین میگویند که شیائومی در سال گذشته در حال طراحی لپتاپ ۱۵٫۶ اینچی نیز بوده است. اما ظاهراً فعلاً برنامه خاصی برای آن ندارد.بیشتر منابع خبری اعلام کرده‌اند که این لپتاپ ها از سیستم عامل های لینوکسی مانند اوبونتو استفاده خواهند کرد و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهند بود.

شیائومی (به زبان چینی: 小米 科技 و یا “برنج کوچک”) یک شرکت الکترونیکی متعلق به بخش خصوصی است که مقر آن در پکن است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی است. از ابتدای انتشار اولین گوشی‌های هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، Xiaomi سهم بزرگی از بازار را در چین به دست آورد وآن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت لی جون، بیست وسومین مردثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است. این شرکت تا کنون بیش از ۳۰۰۰ کارمند، به طور عمده در چین، مالزی، سنگاپور، استخدام کرده و در حال گسترش به کشورهای دیگر مانند هند و اندونزی است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه