تکنولوژی

صندلی هایی که با اشاره تنظیم می‌شوند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

آینده‌ای نه چندان دور دیگر شما نیازی به تنظیم صندلی خودرو خود با دست نخواهید داشت. مشکلات ذکر شده در بالا باعث شده تا توسعه دهندگانی از gmbh مشغول ساخت و توسعه یک صندلی فرمان پذیر به وسیله اشاره دست باشند.

در آینده‌ای نه چندان دور دیگر شما نیازی به تنظیم صندلی خودرو خود با دست نخواهید داشت. مشکلات ذکر شده در بالا باعث شده تا توسعه دهندگانی از gmbh مشغول ساخت و توسعه یک صندلی فرمان پذیر به وسیله اشاره دست باشند. رابط کاربری این نمونه اولیه در یکی از سمت ها صندلی قرار خواهد گرفت و با اشاره کردن در آن سمت صندلی تنظیم میشود. راننده با فشار دادن به سمت پایین در یک قسمت مخصوص صندلی تنظیم آن را آغاز میکند. این کار سیستم را روشن میکند و از اشاره های ناخواسته که باعث به هم خوردن تنظیم صندلی می‌شود جلوگیری میکند. لمس گردن سنسور مخصوص آن به صورت پشت سرهم باعث می‌شود که شخصی که روی صندلی نشسته تنظیمات قبلی صندلی را کنترل کند و در صورت مناسب بودن آن را اعمال کند. این قابلیت برای خودرو هایی که بیشتر از یک راننده داشته باشند بسیار مناسب و کارآمد است.

gesture-control-vehicle-seat@2x

به محض روشن شدن سیستم حسگر های مجاورت موجو در صندلی میتوانند تغییراتی را که به وسیله تکان های دست رانند ایجاد می‌شود را حس کرده و اعمال کنند. کاربران میتوانند به صندلی دستور بدهند که جلوتر برود یا عقب تر. و حتی میتوانند ارتفاع صندلی را تنظیم کنند و موتور های تعبیه شده در صندلی باعث حرکت و تنظیم شدن صندلی خواهند شد. این تکنولوژی دارای صفحه لمسی و یا چیزی شبیه به آن نیست و پس از دور شدن دست راننده از مکان مخصوص تنظیم سیستم تنظیم کننده خاموش خواهد شد. یک led نیز روی داشبورد قرار خواه گرفت تا نشان دهد دستور های داده شده به درستی دریافت شده‌اند یا خیر. در نهایت میتوان گفت این تکنولوژی بیشتر برای خودروهای با قیمتی نسبتاً بالا توسعه داده خواهد شد و پس از آن در این خودروها به کار گرفته میشود. این تکنولوژی جدید در نمایشگاه international motor show که در فرانکفورت در ماه آینده برگزار می‌شود نمایش داده خواهد شد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه