تکنولوژی

قاب گوشی سخت تر از فولاد

قاب گوشی سخت تر از فولاد - دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

یک قاب گوشی هوشمند سبک،نازک، اما سخت تر از فولاد. Jan Schroers یک مهندس مکانیک در دانشگاه Yale University در آزمایشگاه خود به ایجاد این فناوری پرداخته است و می خواهد این محصول را به تولید انبوه برساند.

Schroers در مورد این فن آوری می گوید:” این قاب از موادی ساخته شده است که از پلاستیک ۵۰ برابر و از آلومینیوم ۱۰ برابر سخت تر است و تقریبا سختی آن به سه برابر فولاد می رسد.”سالهای زیادی است که موسسات دانشگاهی و تجاری به دنبال یک روش موثر برای شکل دادن به فلز هستند. (BMG): نسل جدید از مواد قوی انعطاف پذیر است.

Electronics casings یک پروژه معروف است که در گذشته و حال برای پیدا کردن این فرایند در آن تلاش بسیاری انجام شده است و تا بحال ناموفق بوده اند.

مایعی خنک شده:

Schroers نیز مانند دیگر محققان وقت بسیاری را صرف پیدا کردن رویکردی متفاوت برای شکل دادن به BMG کرده است. او به جای اینکه مواد BMG را ذوب کند و آن را در یک قالب با دمای بالا شکل بدهد. از روشی منحصر به فرد، برای تبدیل مواد BMG به مایعی بسیار زیاد سرد شده، استفاده کرده است.شکل دهی این مایع خنک شده به آسانی انجام می گیرد.

با استفاده از این روش که خود Schroers آن را ترموپلاستیک نامیده است می توانند مواد BMG را به شکل پلاستیک درآورند.قابل ذکر است که ترموپلاستیک BMG به مقدار زیادی انرژی نیاز ندارد.

در حال حاضر این محقق بر روی تولید BMG به صورت ورق متمرکز شده است که نیاز به برنامه های بسیار کاربردی دارد. او در این باره می گوید:” ما در حال توسعه روشی برای ساخت ورق BMG هستیم، که بسیار دشوار است و نیاز به فرایند اساسا متفاوت دارد. اما ما به تازگی موفق شدیم به روندی شگفت انگیزبرسیم که سریع،دقیق و اقتصادی است.”

مجموعه ای از اشکال

روشی که این محقق برای تولید ورق استفاده کرده است به صورت استاندارد می باشد و می توان در اشکال متفاوت آن را تولید کرد. مجوز رسمی تولید و قالب سازی آن به دانشگاه Yale و آزمایشگاه این محقق داده شده است. تا بحال Schroers توانسته است اقلامی در مقیاس کوچکترمانند اجزای ساعت و سنسور را تولید کند. اما موارد گوشی هوشمند گام بعدی برای آنها است .

Schroers می گوید:” در مورد تلفن همراه سختی و وزن دو اصل بسیار ضروری است که حتما باید در نظر بگیریم.”

او و تیمش برای تولید ورق BMG یک قالبگیری گداخته طراحی کرده که سازه قالب از برنج با مشخصات فوق العاده دقیق می باشد. نکته قابل توجه این است که آنها توانایی طراحی دکمه های فلزی را دارند که در ساخت گوشی های ضد آب به منزله پیشرفتی بزرگ است.

Schroers در مورد تولید انبوه این قاب عقیده دارد تا پایان ۲۰۱۵ اجرایی می شود.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه