تکنولوژی

ماشین ظرفشویی دستی circo

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

یک دانش آموز نوعی ماشین ظرفشویی ساخته است که با مدل های معمول در بازار تفاوت دارد. تفاوت آن در این است که با دست کار میکند. ماشین ظرفشویی دستی circo برای آن‌هایی طراحی شده است که فضای زیاد برای قرار دادن ظرفشور های معمولی ندارند و یا کسانی که نماتوانند پول یک ماشین ظرفشویی معمولی را بپردازند و همچنین مناطقی که الکتریسیته برای آن‌ها گران و با‌ارزش است و نمیتوانند به راحتی از آن‌ استفاده کنند.

این کاشین ظرفشویی با محیط زیست دوست است و نمیگذارد که شما محیط رابا مصرف برق آلوده کنید. البته فقط مساله برق آن نیست؛سازنده آن بیان کرده است که فقط ۳ لیتر آب برای شستن ظرف ها مصرف می‌شود که در مقایسه با مصرف ۱۰ لیتری ماشین‌های ظرفشویی معمولی تقریباً یک سوم شده است.

circo-manual-dishwasher-2

Circo جوری طراحی شده است که شما میتوانید آن را به عنوان قفسه خشک کردن ظرف نیز استفاده کنید و پس از اتمام کار نیاز نباشد تا ظرف هارا جابه جا کرده و یا هنگام خرید circo جایی اضافه تر برای آن باز کنید.

برای کارکردن این دستگاه افراد نیاز دارند تا پایه ی جداشدنی این دستگاه را از آب پر کرده و یک قرص سدیم استات به آن بیافزایند تا آب را گرم کند و به پروسه تمیز کردن ظروف کمک بیشتری کند. و پس از آن کافی است تا دسته مخصوص آن را که در کنار دستگاه قرار دارد بچرخانند.

مکانیسم کارکرد این دستگاه دقیقاً شبیه ماشین لباسشویی های معمولی است. یک اسپری کننده آب را بر روی ظرف ها با فشار میپاشد و تولید کننده آن میگوید طراحی و ساخت این قسمت از سخت ترین قسمت‌های طراحی دستگاهش بوده است و سازنده آن اطلاعات بیشتری در این مورد با ما نداد و این قابل درک است ک نخواهد طرح خود را فاش کند. و قسمت جالب کار اینجاست که هنگامی که این دستگاه پر از ظرف باشد تنها یک دقیقه طول میکشد تا تمام آن‌ها تمیز شوند.

circo-manual-dishwasher-3

تولید کننده آن میگوید که طراحی این دستگاه که از ۲۰۱۴ شروع شده است یکی از قسمت‌های تحقیق دانشگاهی او بوده است. در طراحی نیز تمرکز وی بر این مساله بوده که جای زیادی از آشپزخانه گرفته نشود و همچنین استفاده از آن راحت بوده و فرد را خسته نکند. به همین دلیل است که او چنین ماشین طرفشویی را که با دست کار میکند ساخته است.

آیا حاضر به خرید این ماشین ظرفشویی دستی هستید؟

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه