تکنولوژی

مطالعه بر روی پنگوئن ها با ربات پنگوئن

مطالعه بر روی پنگوئن ها با ربات پنگوئن
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

ربات ها نشان داده اند که بی آزار تر از انسانها هستند و می توانند با حیوانات دوست باشند. نمونه آن پنگوئن – ربات یا مانیتورینگ پنگوئن است که به پنگوین ها نزدیک می شود بدون آنکه  باعث ایجاد وحشت در قبیله ی این حیوان دوست داشتنی شود ومطالعه بر روی پنگوئن ها با ربات پنگوئن انجام می شود.

پنگوئن امپراتور،  شبیه ربات های مریخ نورد عمل می کند و بدون جلب توجه وارد جمع پنگوین ها می شود. به طور کلی حیوانانت وحشی اصلا دوست ندارند انسانی به آنها نزدیک شود.اما این ربات به راحتی به آنها نزدیک شده و محققان با خیال راحت می توانند در مورد آنها مطالعه کنند.

این ربات که مانند مریخ نورد به شکل کنترل از راه دور طراحی شده ، دوربینی را حمل می کند و بدون مشکل به شکلی کاملا طبیعی از رفتار جانوران فیلم برداری می کند.

متاسفانه در گذشته زمانی که محققان به پنگوین ها نزدیک می شدند آنها وحشت کرده و کیلومترها از قلمرو خود دور می شدند. این اتفاق تبعات وحشتناکی به همراه داشت. به عنوان مثال جوجه ها که توان این سفر طولانی را نداشتند در بین راه تلف می شدند و این نسل پنگوین ها را با خطر بزرگی روبرو می کرد.ولی امروزه با مطالعه بر روی پنگوئن ها با ربات پنگوئن دیگر نگرانی از این بابت وجود ندارد و محققان بدون نگرانی می توانند به شکلی کاملا طبیعی در مورد رفتار جانوران تحقیق کنند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه