تکنولوژی سخت افزار

نگاهی بر کامپیوتر جیبی Ara X5

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

کامپیوتر جیبی Tronsmart’ Ara X5′ یک راه جدید برای داشتن کامپیوتر را به شما ارئه میدهد و آن هم داشتن یک کامپیوتر جیبی و قابل حمل است. آرا یک پردازنده اینتل atom را در خود جای داده است و ۲ گیگ رم و استفاده از آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ نیز از جمله ویژگی‌های آن است.

کامپیوتر جیبی Tronsmart’  Ara X5′ یک راه جدید برای داشتن کامپیوتر را به شما ارئه می‌دهد و آن هم داشتن یک کامپیوتر جیبی و قابل حمل است. آرا یک پردازنده اینتل atom را در خود جای داده است و ۲ گیگ رم و استفاده از آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ نیز از جمله ویژگی‌های آن است. آرا بر روی کاغذ بسیار عالی و خوب به نظر میرسد اما آیا در واقعیت و برای کارهای روزمره نیز چنین است؟ با دیجی اسپارک همراه باشید .

dsc07846

بر خلاف سیستم‌های معمولی که شما خریداری میکنید آرا قابل ارتقا نیست و قطعات داخل آن را نمیتوانید تعویض کنید. به همین دلیل در هنگام خرید نیز از گزینه های زیادی برای انتخاب برخوردار نیستید.

کانفیگ آرا فقط یک حالت دارد و جز آن نمیتوانید مدل دیگری را پیدا کنید. در زیر مشخصات این کامپیوتر را آورده‌ایم :

  • Intel Atom Z8300 CPU / Quad-core up to 1.8Ghz
  • Intel 16EU Gen8 GPU
  • ۲GB DDR3
  • ۳۲GB internal storage
  • Wi-Fi a/b/g/n at 2.4Ghz and 5Ghz
  • USB 2.0 x 2, USB 3.0 x 1
  • HDMI, 3.5mm audio port
  • microSD slot for expansion
  • ethernet port
  • Windows 10

dsc07848

طراحی


آرا همانطور که میدانید که مینی pc است بنابر این انتظار داریم که حجم و اندازه آن بسیار کوچک باشد و خوشبختانه این مدل بسیار کوچک و جمع و جور است. به همین دلیل است که در آن از طراحی خاصی استفاده نشده و تا حد امکان آن را ساده و کوچک نگه داشته‌اند . اندازه آرا برابر با ۴٫۶۵in x 4.47in x 1.06in است. همانطور که در عکس نیز مشاهده میکنید اندازه این کامپیوتر با یک موس معمولی برابری میکند. دور تا دور آن از پلاستیک مات ساخته شده است و روی آن نیز لایه‌ای براق از پلاستیک شیشه‌ای مانند وجود دارد. در جلوی دستگاه دو پورت USB2 به همراه یک جک ۳٫۵ میلیمتری برای ورودی و خروجی صدا قرار داده شده است و دکمه پاور دستگاه نیز خودنمایی میکند. در پشت نیز اسلات کارت حافظه و پورت USB3 و HDMI و اترنت و ورودی برق قرار دارد.

dsc07847

یکی از نقاط قوت طراحی آن در عین سادگی جای مناسب پورت ها است که در استفاده روزمره از آن‌ها دچار مشکل نخواهید شد. در بالای دستگاه هم چراغ وضعیت آن قرار گرفته است. این دستگاه با اندازه ها و پورت های مناسبی که دارد بهترین وسیله به عنوان کامپیوتر جیبی است و میتوان آن را در خانه و یا سرکار برد.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه