تکنولوژی

پرشدن استارتاپ دیسک مک

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اگر شما هم از مک استفاده میکنید حتماً یا با خطای پر شدن استارتاپ دیسک مواجه شده‌اید و یا اگر منابع خود را مدیریت نکنید به زودی این خطا را از نزدیک خواهید دید. به هر حال این موضوع امری بدیهی است چرا که ما در حال ذخیره کردن فایل‌های خود در مک هستیم و همین باعث پر شدن استارتاپ دیسک میشود. در این مقاله کمی در بین چند جای مهم که عوامل اصلی پر شدن استارتاپ دیسک هستند قدم میزنیم و آنهارا به شما معرفی خواهیم کرد.

خالی کردن Trash

اگر شما عادت به خالی کردن سطل آشغال سیستم خود ندارید و فایل‌های بدرد نخور زیادی در آن جمع شده است مطمین باشید که با پاک کردن آن‌ها یک فضای بسیار بزرگ خالی خواهد شد. با کلیک بر روی finder و سپس empty trash میتوان سطل سیستم را خالی کرد.

startupdisk-1 مک
پاک کردن دانلود ها

اگر عادت دارید که فایل‌های زیادی را از اینترنت دانلود کنید فولدر دانلود شما و همچنین دسکتاپ شما ممکن است حجم زیادی را اشغال کند. برای اینکار نیز کافی است از طریق محیط متنی یا محیط گرافیکی به پوشه دانلود های خود رفته و دانلود هایی را که دیگر فایلشان را لازم ندارید پاک کنید تا فضای سیستم شما خالی شود.

پاک کردن فایل‌های دیگر

DaisyDisk-650-80

ممکن است دردآور باشد هنگامی که بفهمید چه تعداد فایل بدردنخور در مک خود ذخیره کردید؛ فایل‌هایی که ممکن است هیچ‌گاه به سر وقت آن‌ها نروید و یا اصلاً نیازی به آن‌ها حس نکنید. بهتر است تا کمی در سیستمتان گشت و گذار کرده و چنین فایل‌هایی را پیدا کنید و از پر شدن استارتاپ دیسک مک خود جلوگیری کنید و یا این مشکل را رفع نمایید همچنین برخی برنامه‌های همانند daisy disk نیز در این کار به شما کمک زیادی خواهند کرد و کار شما را راحت‌تر میکنند. فقط کافی است برنامه را اجرا کنید و قدم به قدم جلو بروید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه