تکنولوژی سخت افزار

پیش به سوی بی نهایت و فراتر از آن

پیش به سوی بی نهایت و فراتر از آن-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

پس از آنکه شاتل کفشهای خود را به دیوار آویخت، این موشک های سایوز روسی بودند که فضانوردان را به ماموریت های فضایی می بردند. هر چند شرکت های خصوصی امریکایی مانند اسپیس ایکس با همکاری ناسا راکت های خود را روانه ی آسمان می کردند، اما این سایوز بود که یکه تازی می کرد. حال ناسا بر روی پروژه ی جدیدی کار میکند که آن را نسل آینده راکت ها می نامد. این راکت ها که از بسیاری از نسل های پیشین خود، بزرگتر و قوی تر هستند، می توانند انسان را به سیارات دورتر و حتی فراتر از آن ببرند. راکت های نیرومند دیگری همچون فالکون هوی اسپیس ایکس و آریان ۶ سازمان فضایی اروپا نیز وجود دارند، اما هیچکدام آنها قابل قیاس با موشک ناسا نخواهند بود. این راکت در صورت تامین سرمایه، تبدیل به نیرومندترین موشک تاریخ خواهد شد.

ارتفاع این هیولا نزدیک به ۱۰۰ متر و نیروی تولیدی آن از راکت ساترن وی ناسا، ۱۲ درصد بیشتر خواهد بود و می تواند چهار فضانورد را با خود به اعماق کیهان ببرد. ناسا هم اکنون در حال آزمایش اجزای بسیار این راکت، همچون بالابرنده های آن است و به این زودی ها شاهد پرتاب این راکت نخواهیم بود. جالب است بدانید بالابرنده های کناری آن، هر کدام نزدیک به ۱٫۳ میلیون پوند نیرو تولید می کنند. زمانی که راکت پرتاب شود نیرویی به بزرگی ۳٫۵ میلیون پوند توسط بالابرنده ها تولید می شود که دمای داخلی آن ها را به ۳۰۰۰ درجه سانتیگراد می رساند. ناسا قرار است در ۹ ژوئن ویدویی از چگونگی کارکرد و شکل این راکت منتشر کند و احتمالا اولین پرتاب آزمایشی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه