تکنولوژی

چراغ قوه Lumen قابل شارژ با گرمای بدن

چراغ قوه Lumen قابل شارژ با گرمای بدن
نوشته شده توسط آزاده مختاری

استفاده از چراغ قوه در زمان‌های قبل از تولید گوشی ‌های هوشمند جایگاه ببالایی داشت ولی به مرور زمان که تکنولوژی‌های مختلف وارد بازار شد استفاده از چراغ قوه کم رنگ شد. شاید یکی از دلایل اصلی آن را بتوان به موضوع تمام شدن باتری و اندازه بزرگ آن‌ها اشاره کرد.

ولی هرچیزی برای کاربرد خاص خودش طراحی شده است و چراغ قوه نیز کاربرد خاص خود را دارد. ممکن است در مکانی بسیار تاریک قرار بگیرید بنابراین به چراغ قوه نیازپیدا می‌کنید. چراغ‌قوه‌های قدیمی دارای باتری بودند وپس از مدتی استفاده باتری آن‌ها تمام می‌شد و ممکن بود در جایی که به نور نیاز داریم خاموش شوند. بنابراین امروز در دیجی اسپارک به معرفی چراغ قوه Lumen قابل شارژ با گرمای بدن می‌پردازیم.
Lumen یک چراغ قوه کوچک و زیبا است که دارای اندازه کمی بزرگ‌تر از فلش معمولی است. از یک ژنراتور حرارتی کوچک برای نیرودهی به یک LED پنج میلیمتری فوق‌شفاف Cree استفاده می‌کند.

شارژ چراغ قوه با گرمای بدن انجام می‌شود و هنگامی که شست و یکی از انگشتان خود را بر روی سنسور شارژ چراغ قوه قرار دهید چراغ قوه خود به خود شارژ می شود به این صورت که چراغ‌قوه Lumen برای تبدیل گرما به الکتریسیته از طریق تفاوت دمای بدن و هوای محیط کار می‌کند. بنابراین اگر دمای محیط به ۲۸ درجه سانتیگراد برسد، Lumen تا حدود ۱۵ میلی‌آمپر بر ۳ ولت برق تولید می‌کند تا یک LED 3000 میلی کاندلا را نیرودهی کند همچنین برق اضافی در خازن داخلی ذخیره می‌شود.

جنس اصلی این چراغ قوه از آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است که دارای وزن ۳۵ گرم برای باتری جلویی و ۴۵ گرم برای باتری دوم ساخته شده است و می‌تواند به عنوان یک عایق گرما و به عملکرد موثر ژنراتور حرارتی کمک نماید.

این چراغ قوه در حال حاضر در حال جذب سرمایه است و اواسط فوریه سال ۲۰۱۶ وارد بازار خواهد شد. قیمت در نظر گرفته شده برای چراغ قوه آلومینیومی ۳۵ دلار و برای چراغ قوه آلومینیومی ۴۵ دلار است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه