تکنولوژی سخت افزار

کتابی که می تواند آب آشامیدنی را خالص کند

کتابی که می تواند آب آشامیدنی را خالص کند-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

در دنیا بیش از ۱۴۰۰ کودک در روز و بیش از ۵۰۰۰۰۰ کودک در سال از سالم نبودن آب آشامیدنی جان خود را از دست می دهند. هرچند دسترسی داشتن به آب آشامیدنی سالم برای انسان ضروری است اما ۶۵۰ میلیون نفر در حال حاضر بدون آن زندگی می کنند. برای حل این مسئله محققان به دنبال راه حل های بیشتر برای تصفیه آب آشامیدنی هستند.

کتابی که می تواند آب آشامیدنی را خالص کند-دیجی اسپارک

با دیجی اسپارک همراه باشید:

این کتاب برای تصفیه آب آشامیدنی و تمیز کردن آب می تواند نقش موثری داشته باشد. این کار بسیار آسان است. کافیست یک صفحه از کتاب را در یک ظرف گذاشت و آب را از آن عبور دهید آب تصفیه می شود. هر صفحه این کتاب شامل نانوذرات نقره یا مس است که باکتری های موجود در آب آلوده را جذب می کند. هر صفحه از این کتاب می تواند ۹۹% از باکتری از آب را که در شیر آب یا آبی که فاضلاب خام در این منابع آبی ریخته شده است را به خوبی تصفیه کند.

دکتر Theresa Dankovich فوق دکترا در دانشگاه کارنگی ملون می گوید:” من با آزمایش بسیاری که بر روی این کتاب انجام داده ام می دانم این ورقه های این کتاب بسیار موثر است اما در دنیا فرهنگ های استفاده از آب آشامیدنی سالم نیز وجود ندارد و باید بر روی آنها بسیار کار انجام داد”

بر روی صفحات این کتاب دستورالعمل و آموزش عادات آب سالم را نیز آموزش می دهد. محققان در انجمن های مختلف به دنبال افزایش تولید کتاب آشامیدنی می باشند. Rémi Kaupp یکی از متخصصین بهداشت شهری در مورد این کتاب عقیده دارد علاوه بر علمی بودن این کتاب تاثیر آن می تواند در زمینه های اضطراری همچون بلاهای طبیعی نیز مفید باشد.همچنین برای استفاده در بسیاری از مناطق روستایی که ایجاد بهداشت در مراحل ابتدایی هم ممکن نیست استفاده از این کتاب می تواند کمک شایانی به افراد کند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه