تکنولوژی

گوگل راهی برا دور زدن AdBlock plus در یوتیوب پیدا کرد

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

سرویس Ad block یک نجات دهنده جان برای آن‌هایی است که از تبلیغات و اسپم های اینترنتی خسته شده اند. این سرویس در بیشتر سایت‌ها تبلیغات را حذف کرده و موجب بهبود سایت‌ها میشود. اما مشکل اینجاست که کسانی که از سرویس پاک کردن تبلیغات استفاده میکنند باعث تأثیر گذاشتن بر درآمد صاحبان سایت‌ها میشوند

سرویس Ad block یک نجات دهنده جان برای آن‌هایی است که از تبلیغات و اسپم های اینترنتی خسته شده اند. این سرویس در بیشتر سایت‌ها تبلیغات را حذف کرده و موجب بهبود سایت‌ها میشود. اما مشکل اینجاست که کسانی که از سرویس پاک کردن تبلیغات استفاده میکنند باعث تأثیر گذاشتن بر درآمد صاحبان سایت‌ها میشوند. یکی از سایت‌های آماری درباره استفاده مردم از Adblock گزارش داده است که حدود ۱۴۴ میلیون کاربر از Adblock تا آخر سال ۲۰۱۴ استفاده میکردند که این مقدار به صورت روز افزون در حال افزایش است. این مقدار حدوداً ۵ درصد از ارتباطات اینترنتی را شامل می‌شود. شاید در نگاه اول این رقم کوچک به حساب بیاید. اما میتوان گفت این آمار و ارقام بیشتر مربوط به کشور های غربی و مارکت هایی که در آن‌ها وجود دارد خواهد شد و مقداری از استفاده کنندگان نیز مخفی خواهند ماند. برای اینکه به واقعیت بیشتر نزدیک شویم باید بگوییم که ۲۷٫۶ درصد از مردم آمریکا ادعا میکنند که از این سرویس استفاده میکنند. این بدین معنی است که تبلیغ کنندگان در حال فاصله گرفتن از میزان سود خود هستند و همچنین کاربران نیز خواهان سایت‌هایی بدون تبلیغ هستند.

Youtube-logo-Android-app

گوگل و چند شریک آن در این مورد واکنشی منفی نشان داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که برای مبارزه با چنین سرویس هایی باید دست به کار شوند. گزارش‌ها خبر از این میدهند که غول جست‌و‌جوی اینترنتی راهی برای دور زدن (بایپس) سرویس Adblock که یوتیوب را تحت تأثیر قرار میدهد پیدا کرده است. گوگل تبلیغات خود را به صورت کلیپ در اول هر ویدئو نمایش میدهد و مشاهده آن اجتناب‌ناپذیر است. مورد جالبی که به آن برخوردیم این است که استفاده کنندگان از سرویس Adblock دیگر شاهد گزینه skip برای رد کردن تبلیغ نخواهند بود و مجبورند یک تبلیغ را تا انتها مشاهده کنند. گوگل با این کار خود به کاربران میگوید یا یوتیوب را از لیست سیاه Adblock خود خارج کنید و یاا چند دقیقه‌ای وقت خود را برای مشاهده تبلیغات تلف کنید. البته راه سومی هم هست آن هم استفاده نکردن از یکی از سرویس های یوتیوب یا Adblock است. و این تغییرات فقط شامل استفاده کنندگان از Adblock نشده و افرادی که از سرویس های مشابه نیز بهره میبرند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

Google-Plus-Google-AA-blimp-840x473

این حرکت مخالفت کامل گوگل با حذف تبلیغات را آشکار میکند و نظر شما در مورد تبلیغات در وبسایت ها چیست؟

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه