تکنولوژی سخت افزار

یک تلسکوپ قدرتمند در خانه شما

telescopejamیک تلسکوپ قدرتمند در خانه شما - دیجی اسپارکesparr
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اگر به دیدن آسمان علاقه دارید و از خبرها و تصاویر جدید ناسا در مورد سیاره پلوتو شگفت زده شده اید ولی نمی توانید برای دیدن تصاویر جدید صبور باشید، برای شما خبر های جدیدی داریم که شما را خوشحال خواهد کرد.

شما می توانید با استفاده از یک۳D  printer  یک تلوسکوپ بسیار قوی در خانه خود بسازید. شاید با این تلسکوپ نتوانید سیاره را ببینید اما شما قادر هستید با این دستگاه یک مونتاژ بسیار قابل توجه از آسمان داشته باشید. همچنین این تلسکوپ مقرون به صرفه است و قرار است با کمترین قیمت روانه بازار شود.

در سازمان فضایی مستقر در لندن Ultrascope را که یک تلوسکوپ با طراحی منبع باز است طراحی کرده اند و در حال توسعه و کار بر روی آن می باشند. شما می توانید به راحتی چگونگی تولید و طراحی آن را دانلود کنید.

James Parr یکی از طراحان این تلسکوپ در مجله علوم ” تمام چیزی که می تواند” گفته است :” ایده این است که شما با یک طراحی ساده و با پیچ بتوانید به معنای واقعی این تلسکوپ را بسازید و از آن استفاده کنید”

این تلسکوپ می تواند کار خود را با استفاده از یک برنامه در گوشی های همراه انجام دهد و تصاویر ضبط شده توسط تلسکوپ با استفاده از گوشی همراه قابل مشاهده است.

OSA یک مدل نمونه اولیه را که در کالیفرنیا ساخته می شود در ماه اکتبر رونمایی خواهد کرد. البته شایان ذکر است که مدل قوی تر و و بزرگتر در حال منتشر است که برای دانلود نیز در دسترس قرار خواهد گرفت تا شما بتوانید هرآنچه در نزدیکی زمین است مشاهده کنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه