اپلیکیشن ترفند گنو/لینوکس

آموزش نصب Vlc در سیستم عامل اوبونتو

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اگر یک پخش کننده ویدئو فوق‌العاده میخواهید به شما vlc را پیشنهاد میدهیم. نسخه های اخیر این پخش کننده محتواهای چند رسانه دارای قابلیت‌های بسیار خوبی شده‌اند که از آن‌ها میتواند به اکستنشن گالری داخلی و قابلیت بسیار کاربردی ادامه دادن پخش از قسمتی است که تا دفعه قبل مشاهده شده است به این صورت که شما اگر ویدئویی را چندی قبل در این برنامه باز کرده باشید و زمانی مثلاً ۳۰ دقیقه‌ای را دیده باشید بار دیگر که به سراغ ویدئو بیاید میتوانید ادامه آن و از دقیقه ۳۰ به بعد را مشاهده کنید. این برنامه همچنین در جهت هوشمند شدن باگ چخش خودکار صفحه را فیکس کرده است که این باگ زمانی که فیلم‌های ضبط شده با اسمارت فون ها را مشاهده میکردید خودنمایی میکرد. همچنین کدک های کاربردی همانند ultra HD و vp9 و H.265 نیز افزوده شده است و سازگاری این پخش کننده را با بیشتر محتواها ممکن کرده است.

از دیگر تغییرات دیکد کردن به روش GPU -Zero است که برای پخش ویدئو در جاهایی مانند سالن های سینِما بسیار کاربردی است و همینطور پشتیبانی از بلوری ها نیز اضافه شده است.

در آخر نیز ۳ افکت جدید برای پخش ویدئو ها در نظر گرفته شده است که با نام های old movie , VHS effect و freeze effect شناخته میشوند.

vlc-ubuntu

نصب VLC

در اوبونتو میتوانید همواره آخرین نسخه را با استفاده از ppa ها داشته باشید. دستور زیر را برای افزودن مخازن VLC با استفاده از ppa رسمی این نرم‌افزار و نصب آن اجرا کنید.

sudo add-apt-repository ppa:videolan/stable-daily
sudo apt-get update && sudo apt-get install vlc

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه