سخت افزار سرگرمی مدارهای الکترونیک

اولین فرودگاه تمام خورشیدی جهان در هند

اولین فرودگاه تمام خورشیدی جهان در هند
نوشته شده توسط آزاده مختاری

خورشید بزرگ ترین سیار منظومه شمسی است که امروزه توانسته است پای خود را به میان تکنولوژی ها باز کند و از انرژی آن بتوان در زندگی روزمره استفاده کرد. این انرژی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد و همچنین برای استفاده از آن پس از نصب تجهیزات لازم رایگان می باشد و همین امر می تواند استفاده از آن را به طور وسیعی گسترش دهد.
همان طور که می دانید در گذشته شاهد ساخت هواپیمای خورشیدی بودیم که با استفاده از انرژی که از خورشید دریافت می‌کرد می‌توانست دور کره‌ی زمین پرواز کند و این بار ساخت فرودگاهی که تمام انرژی مورد نیازخود را ازخورشید دریافت می‌کند. فرودگاه بین‌المللی Cochin در ایالت جنوبی Kerala اولین فرودگاه تمام خورشیدی جهان در هند پس از سال ها طراحی و ساخت است.
در ادامه با دیجی اسپارک همراه باشید.
فرودگاه Cochin که در شهر Kochi هند قرار دارد، در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده است. این فرودگاه هفتمین فرودگاه بین المللی جهان از نظر ترافیک وتردد مسافران خارجی می باشد که در زمینی به مساحت ۱۴۰۰۰ هزار هکتار ساخته شده است و تمام برق مورد نیاز در داخل خود فرودگاه از انرژی خورشیدی تامین می شود ولی با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است بعضی روزها با هوای ابری مواجه شوند بنابراین برای تامین برق در روزهای ابری این فرودگاه ارتباط خود را با شعب برق قطع نکرده است.

اولین فرودگاه تمام خورشیدی جهان در هند1

اولین فرودگاه تمام خورشیدی جهان در هند| دیجی اسپارک

برای تامین برق مورد نیاز این فرودگاه باید نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۲ مگاوات ساخته ‌می‌شد. در این نیروگاه از ۴۶ هزار پانل خورشیدی که دارای مساحتی حدود ۱۸ هکتار می باشند استفاده شده است. برق تولید شده در این فرودگاه در شرایط معمولی از برق مورد نیاز فرودگاه در یک روز برای انجام فعالیت‌‌های آن بیشتر است. واین نشان می دهد که انرژی خورشیدی چگونه به صرفه جویی در استفاده از انرژی ها و اقتصاد کمک می کند.
ابتدا مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی بر روی سقف ساختمان‌های فرودگاه نصب شد. سپس پنل های کوچک به تدریج وبه مرور زمان به آن افزوده شد که در این مرحله تامین برق فرودگاه برعهده‌ی این پنل‌ها و سیستم قبلی تامین برق بود اما با کامل شدن نیروگاه تامین ۱۰۰% نیاز فرودگاه به برق را سلول‌های خورشیدی بر عهده دارند.
با توجه به این که انرژی خورشید نوعی انرژی تجدید پذیر و بدون آلودگی می باشد ساخت این فرودگاه می تواند از لحاظ اقتصادی و زیستی به صرفه باشد. همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی امید می رود درآینده ای نه چندان دور شاهد استفاده از این تکنولوژی به کررات باشیم.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۲ دیدگاه