سخت افزار سرگرمی

دستبند سلامتی هوشمند Up2

دستبند سلامتی هوشمند Up2
نوشته شده توسط آزاده مختاری

با پیشرفت علم تکنولوژی‌های زیادی وارد بازار شده اند. یکی از این تکنولوژی‌ها دستبند‌های هوشمند هستند که توسط شرکت‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند. ولی با توجه به قیمت این دستبندها تمام افراد قادر به تهیه آن نیستند. بنابراین فردی به نام ایو بهار از شرکت Jawbone جهت آشنایی واستفاده از تکنولوژی‌های پوشیدنی دستبند سلامتی Up2 را برای پیگیری سلامت طراحی کرده است.

در ادامه در دیجی اسپارک دستبند سلامتی هوشمند Up2 می‌پردازیم.

 Up2 ارزان‌ترین و کوچک‌ترین دستبند شرکت Jawbone است. این دستبند درصورت شارژ کامل باتری، هفت روز دوام می‌آورد. Up2 قابلیت ضد عرق دارد و حتی می‌توان آن را زیر دوش حمام استفاده کرد. سنسورهای این دستبند توسط پوشش آلومینیومی محافظت می‌شود. این دستبند قابلیت ردیابی الگوهای خواب کاربر، پیگیری فعالیت‌های روزانه، قابلیت اعلام هشدارها از طریق لرزش و حتی پس از نشستن طولانی مدت این دستبند با لرزش به کاربر هشدار می‌دهد.

این دستبند نسبت به دستبند Up3 از قابلیت‌ها و سنسورهای کمتری از جمله خواندن ضربان قلب و درجه حرارت پوست برخوردار است اما Jawbone معتقد است که می‌توان دستبندی ارزان را نیز به کاربران ارائه کرد که بتوانند به راحتی با قرار دادن روی مچ دست به امکانات و قابلیت‌های آن دست‌ یابند. وبا استفاده از سنسورهای بیشتر عادت‌های خواب را ثبت و پیگیری کند.

همچنین این دستبند ۴۵ درصد کوچکتر از دستبند Up24 و حتی کوچکتر از دستبند Up3 است. علاوه بر سخت افزار جدید این دستبند نسبت به دستبندهای قبلی، شرکت Jawbone در این دستبند از برنامه Smart Coach  یا مربی هوشمند استفاده کرده است. برنامه Smart Coach سرویس سیستم سلامتی شرکت Jawbone است که ترفندهای سلامتی را ارائه می دهد و کیفیت خواب، رژیم و دیگر موارد مشابه را بهبود می‌دهد. به عنوان مثال اگر بعد از شام تمایل به پیاده‌ روی یا دویدن داشته باشید به احتمال زیاد این برنامه شما را به استراحت و خواب زود هنگام دعوت خواهد کرد، به این ترتیب  برنامه Smart Coach  کنترل بیشتری در پیشرفت خواب و استراحت خواهد داشت.

شرکت Jawbone معتقد است که دستبند Up2 نقطه‌ی عطف و شروعی برای آشنایی و استفاده‌ی اکثر کاربران با تکنولوژی های پوشیدنی ردیاب سلامت خواهد بود. دستبند Up2 در رنگ مشکی در وب‌سایت شرکت Jawbone ، آمازون و Best Buy به صورت آنلاین قابل سفارش دادن استوبا قیمت ۹۹/۹۹دلار عرضه می شود که نسبت به دستبندهای قبلی بسیار ارزان تر است.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه