رباتیک

ربات‌ زیردریایی Trident با کنترل از راه دور

ربات‌ زیردریایی Trident با کنترل از راه دور
نوشته شده توسط آزاده مختاری

ربات‌ها جز مهمی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهند و هدف آن‌ها کمک به انسان برای انجام کارهای سخت و دشوار و صنعتی سازی است. رفتن به زیر دریا و انجام اعمال خاص یکی از مواردی است که غواصان نیز به سختی موفق می‌شوند. شرکت‌های متعددی در زمینه ساخت دوربینهای پرنده و پهپادها فعالیت می‌کنند و پیشرفت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است تا جایی که هم‌اکنون مدل های پیشرفته و کارآمد و مقرون بصرفه ای وارد بازار شده بنابراین برای اهداف زیر دریایی ربات‌های زیر دریایی ساخته شد وبا توجه به قابلیت آن امروز شاهد تولید ربات‌ زیردریایی Trident با کنترل از راه دور هستیم. در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی این ربات می‌پردازیم.

این ربات که ساخته شرکت OpenROV می باشد دارای سیستم کنترل از راه دور است که با ربات زیر دریایی تلفیق شده است. در طراحی Trident از یک طراحی هیدرودینامیکی استفاده شده است که باعث می‌شود این ربات به خوبی در آب شنا کند و مسافت‌های طولانی را طی کند و همچنین در زیر آب به خوبی بین اجسام مانور دهد. به جهت‌های بالا و پایین و چپ و راست فقط محدود نیست ومی‌تواند در آب شنا کند.

این ربات دارای چراغ های LED برای دید در زیر آب می‌باشد و از یک دوربین HD در آن برای ثبت عکس و ویدئوها در زیر آب برای ساخت یک مدل سه بعدی از کف اقیانوس استفاده شده است.

این ربات وزنی در حدود ۳ کیلوگرم دارد و از حجم کوچکی برخوردار است و به راحتی می‌تواند در یک کیف یا کوله پشتی قرار گیرد و آن را با خود حمل کرد. همچنین توانایی شیرجه تا عمق ۱۰۰ متری با سرعت بالای ۲ متر برثانیه را دارا است و با باتری LFP می‌تواند تا ۳ ساعت مورد استفاده قرار گیرد.

از ویژگی‌های این ربات به قابلیت متن باز بودن برنامه آن اشاره کرد که علاقمندان می‌توانند قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنند و از آن استفاده کنند.

این روبات به همراه تمام وسایل جانبی اضافی با قیمت در حدود ۱۱۹۹ دلار در حال حاضر فروش به می رسد.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه