تکنولوژی مدارهای الکترونیک

لپ تاپ Asusسیستم عامل Chromebook

لپ تاپ Asusسیستم عامل Chromebook
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

 Asusسیستم عامل Chromebook را مطرح کرد که دارای قیمت مناسب و با آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است.این سیستم عامل با توجه با ریسک‌هایی کهAsusنجام داد ولی درکمترین زمان ممکن توانست با قیمت ۲۴۹دلار به فروش برسد.

در ادامه در دیجی اسپارک به معرفی بیشتر این لپ‌تاپ می‌پردازیم.

این سیستم دارای بدنه نازک که از آلومینیوم خالص تهیه شده است که نسبت به لپ‌تاپ‌های دیگر دارای استحکام بیشتری است. و صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۱اینچی است ولی ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ شبیه لپ‌تاپ‌هایی در همین رنج قیمت است.

لمسی بودن صفحه نمایش دراین لپ‌تاپ ضروری است زیرا C100دارای لولای ۳۶۰درجه است ومی تواند کاملاجمع شده ومثل تبلت مورد استفاده قرار گیرد.لمسی بودن صفحه نمایش این لپ تاپ با لپ تاپ دهای دیگر متفاوت است وکشیدن انگشت روی این صفحه نمایش زودتر از کشیدن انگشت روی صفحه نمایش های دیگرعمل می کند.وقتی که این لپ تاپ به حالت تبلت تبدیل می شود سیستم عامل کروم سفارشی روی صفحه کلید بالا می آید اما کوچک بودن صفحه نمایش باعث می شود که درج وخواندن بعضی از علایم نگارشی روی آن سخت باشد.

در این سیستم به منظور صرفه جویی در قیمت به جای استفاده ازپردازنده های Celeron شرکت اینتل از پردازنده های ARM Rockchip  که متعلق به یک شرکت چینی بود استفاده کردند.از مزایای این سیستم ها استفاده از پردازندهای کم قدرت جهت بالا رفتن عمرباتری است.این لپ تاپ توانسته است در قیمت با لپ‌تاپ

لپ تاپ Asusسیستم عامل Chromebook

لپ تاپ Asusسیستم عامل | دیجی اسپارکChromebook‌

های دیگر رقابت کند.این سیستم وب محوراست وبرای استقاده در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی وبرنامه‌های اینترنتی کاربردی است و توانایی اجرای برنامه‌هایی مثل فتوشلپ و….را ندارد.

طراحی و ویژگی های سیستم عامل Chromebook

از مهم ترین ویژگی ها طراحی منحصربه فردآن است وبزرگترین شکست ان درحالت تبدیل به تبلت شدن است زیرا هنگامی که جمع شده وتبدیل به تبلت می شود نگهداری آن در دست مشکل است و انگشتان دست را درگرفتن ان با مشکل مواجه می کند.درحالت تبلت استفاده از صفحه کلید کوچک آن بسیار دشواراست بخصوص برای تایپ که بسیاری از علایم نگارشی وموارد به صورت پنهان هستند وبرای استفاده باید آ ن را به صفحه کلید سنتی تبدیل کرد.

آخرین نسخه از سیستم عامل Chrome مناسب برای حالت تبلت است .یک آیکون کوچک در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش برای جابجایی میان پنجره های باز وجود دارد.صفحه نمایش دارای وضوح پیکسلی ۸۰۰*۱٫۲۸در ۱۰٫۱اینچ است. واکنش لمسی هنگام حرکت اسکرول به بالا و پایین صفحات وب طولانی متنوع خوب عمل می کندوبا وجود اندازه کوچک آن خواندن ونگاه کردن به ویدئو Netflix و متن وب سایت در صفحه نمایش آن واضح و خوانا است.

نتیجه گیری

از ویژگی های این لپ تاپ قیمت پایین، صفحه نمایش لمسی، لولا ترکیبی جهت تبدیل شدن به حالت تبلت و برعکس ٬بدنه آلومینیومی ٬صفحه نمایش کوچک ٬بهره وری بالا وطول عمرباتری زیاداست .ولی اگردنبال پیداکردن سیستمی که درتمام طول سفر یا خانه همراهتان باشد وبتوانید تمام کارهای زورانه خود رابا ان انجام دهید باید راه دیگری راانتخاب کنید.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

نویسنده و پژوهشگر مسایل اجتماعی هستم. چند جلد کتاب چاپ شده دارم که در وبلاگ شخصی خودم میتونید راجع بهشون تبادل نظر کنید. در حال حاضر مشاور چند سازمان دولتی مسئول در زمینه‌های اجتماعی هستم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه