نرم افزار

آموزش پیداکردن گوشی‌ iPhone

دستگاه Chromecast Audio گوگل و هوشمند سازی خانه
نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با پرداخت هزینه‌ای زیاد به خرید گوشی پرداخته اید و در اثر اتفاقی ناگهانی گوشی خود را در گم کنید یا از بد شانسی شما گوشی به سرقت برود نگرانی بسیاری برای شما به وجود می‌آورد. از طرفی با توجه به هزینه پرداختی نگران هستید ومورد مهمتر این که اطلاعات شخصی بسیاری روی گوشی هوشمند شما ذخیره شده است و با توجه به استفاده گسترده از این گوشی‌های هوشمند برای انجام امور روزانه و امور مهم شخصی این اطلاعات شخصی ممکن است از هزینه برای شما مهمتر باشد. یکی از قابلیت‌های مهمی که می‌توانید به ردیابی گوشی هوشمند خود بپردازید.

در ادامه در دیجی اسپارک به آموزش پیداکردن گوشی‌ iPhone می‌پردازیم.

قابلیت Find My iPhone در iOS است که به راحتی می‌توانید گوشی خود را ردیابی کنید و یا اگر نتوانستید آن را ردیابی کنید می‌توانید با استفاده از این قابلیت به قفل گوشی خود بپردازید تا دسترسی در زمان اول برای یابنده یا سارق غیر ممکن شود. لازم به یاد آوری است که قبل از گم کردن یا دزیده شدن گوشی خود باید این قابلیت را فعال کرده باشید.

فعال کردن Find My iPhone

Settings app را باز کنید.

 به تب iCloud بروید.

آموزش پیداکردن گوشی‌ آیفون

آموزش پیداکردن گوشی‌ آیفون| دیجی اسپارک

گزینه Find My iPhone را پیدا و انتخاب کنید.

آموزش پیداکردن گوشی‌ آیفون

آموزش پیداکردن گوشی‌ آیفون| دیجی اسپارک

گزینه Find My iPhone را سوییچ ON کنید تا به رنگ سبز در بیاید.

آموزش پیداکردن گوشی‌ آیفون

آموزش پیداکردن گوشی‌ آیفون|دیجی اسپارک

می توانید گزینه Send Last Location را نیز فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت، آخرین موقعیت جغرافیایی گوشی قبل از خاموش شدن گوشی یا اتمام باتری به شما اعلام می‌شود.

پیدا کردن iphone گم شده

بدترین حالت ممکن زمانی است که گوشی iphone شما دزدیده یا گم شود که با مراجعه به سایت iCloud.com یا نرم افزار Find My iPhone بر روی گوشی‌های iOS دیگر، گوشی خود ردیابی کنید. با توجه به این که در نام این نرم افزار از iPhone استفاده شده است ولی صرفا برای iphone نیست و برای گوشی‌های iPad و iPod نیز قابل استفاده خواهد بود. برای پیدا کردن گوشی از طریق مرورگر وارد سایت iCloud.com شوید و وارد حساب کاربری iCloud خود شوید. این حساب کاربری بایستی همان حساب کاربریی باشد که بر روی گوشی گم شده خود استفاده نموده اید. سپس بر روی آیکن Find My iPhone کلیک کنید.

سپس بر روی منو All Devices در بالا کلیک کنید.

دستگاه iOS که گم شده است را انتخاب کنید.

از کنترلرهای نقشه استفاده کنید و بر روی محل iphone خود زوم بکنید

اگراز نرم افزار Find My iPhone بر روی گوشی هوشمند iOS استفاده می‌کنید پس از اجرای نرم افزار

گزینه Actions را انتخاب تا منو دیگری باز شود.

از طریق گزینه Play Sound می توانید به گوشی خود حتی در حالت سایلنت دهید تا با صدای آزیر شما را از مکانی که در آن وجود دارد آگاه کند. این حالت در مواردی است که گوشی هوشمند شما در نزدیکی مکانی که هستید گم شده باشد و از مکان آن بی اطلاع باشید.

ولی اگر از گم شدن گوشی خود مطمئن هستید گزینه Lost Mode را انتخاب کنید تا مطمئن شوید گوشی شما قفل باقی خواهد ماند.

در نرم افزار iOS، گزینه Turn On Lost Mode انتخاب کنید.

شماره تماسی را وارد کنید که اگر کسی گوشی شما را پیدا کرد بتواند از طریق آن شماره که بر روی صفحه نمایش شما نمایان داده خواهد شد، با شما تماس برقرار کند.

همچنین پیام کوتاهی نیز می توانید برای یابنده دستگاه خود تایپ کنید.

در قسمت قفل صفحه نمایش گوشی گم شده، پیام و شماره ای که شما وارد کردید در کنار گزینه ای برای تماس، نمایش داده خواهد شد.

زمانی که گوشی خود را پیدا کردید می توانید از مسیرهای که در بالا گفته شد، اقدام کنید و این سرویس را غیرفعال کنید. هم چنین زمان پیدا شدن دستگاه خود، آن را می توانید با همان پسوورد قبلی خود براحتی باز کنید.

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه