اپلیکیشن

از باتری در برابر google maps محافظت کنید

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

عمر باتری یکی از مواردی است که امروزه بسیار برای افراد مهم شده است. یکی از برنامه‌هایی که همیشه قاتل باتری بوده است google maps است و باتری را به سرعت تمام میکند. بدترین لحظه‌ای که میتوان تجربه کرد آن موقعی است که به اطلاعات باتری خود نگاهی می‌اندازید و میبینید درصد بالایی از آن را goolge maps مصرف کرده است و این برنامه آنقدرها هم برنامه مهمی نیست که بخواهد این چنین باتری شما را تمام کند. اما این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که به صورت پیشفرض روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی نصب خواهد شد.

این درست است که کار google maps نیز بسیار سخت است و باید میزان زیادی اطلاعات را از اینترنت دریافت کند و اطلاعاتی را نیز از ماهواره ها دریافتکند که برقراری ارتباط با آن‌ها یکی از راه‌هایی است که باتری بسیار سریع خالی می‌شود و همچنین پردازش اطلاعات دریافتی نیازمند باتری زیادی است. با این حال آیا راهی برای جنگیدن با این شیطان مفید میشناسید؟ در اینجا چند ترفند با شما خواهیم گفت که با آن‌ها میتوانید کمی از غارت شدن باتری خود توسط google maps جلوگیری کنید.

GPS را خاموش کنید

یکی از بزگترین مصرف کننده های باتری همین GPS تلفن است که باتری شما را قبل از آنکه بفهمید نابود خواهد کرد. البته می‌شود برنامه‌هایی را که نیازمند دسترسی به gps هستند محدود کرد و یا gps را در مواقعی که نیاز ندارید خاموش کنید.

بیشتر دستگاه‌های اندرویدی دارای یک دکمه خاموش و روشن کردن GPS دستگاه در قسمت نوتیفیکیشن ها هستند و اگر چنین گزینه ای ندارید در قسمت تنظیمات دستگاه میتوانید GPS را خاموش کنید.

google-maps-nexus-5-1

Google access location را غیر فعال کنید

اگر خاموش کردن gps به تنهایی مشکل شما را حل نمیکند شما میتوانید گزینه های location را هم غیر فعال کنید این کار بر روی آن دسته ازبرنامه هایی که نیازمند مکان شما برای کارکردن صحیح هستند نیز تأثیر خواهد گذاشت اما به هرحال راهی است که می‌شود برای صرفه جویی در مصرف باتری روی آن حساب کرد. اگر به این نتیجه رسیدید که میتوانید مکان خود را نادیده بگیرید به setting و قسمت location رفته و قابلیت آن را کاملاً خاموش کنید.

پاک کردن cache و data

کش برنامه‌ها یک قابلیت مفید برای ذخیره اطلاعاتی است که مرتبا استفاده می‌شود و روی حافظه دستگاه شما ذخیره خواهد شد. و تلفن شما نیاز به بارگذاری مجدد آن دسته از اطلاعات کش شده از اینترنت ندارد. اما کش ها نیز تخریب و یا پیر خواهند شد و ممکن است دیگر به کار یک برنامه نیامده و همچون ذباله ای در تلفن شما شوند.

برای اینکار به قسمت تنظیمات رفته و سپس برنامه‌ها سپس از طریق قسمت مدیریت google maps را پیدا کرده و بر روی آن ضربه بزنید. در قسمت باز شده clear data و clear cache را به ترتیب انتخاب کنید.

location_marker_gps_shutterstock-840x566

Downgrade کردن

در این باره زیاد مطمئن نیستیم اما گفته می‌شود که گوگل در نسخه های جدید برنامه خود باتری بیشتری مصرف میکند. به همین علت است که بعضی ترجیح میدهند هنوز از نسخه های قدیمی تر ای برنامه استفاده کنند. البته این مساله را به خاطر داشته باشید که نسخه های قدیمی ممکن است امکانات کمتری در اختیار شما قراردهند و همانند نسخه های فعلی شما را راضی نگه ندارند. برای اینکار به مدیریت برنامه‌ها رفته و google maps را انتخاب و سپس uninstall updates را بزنید تا به روز رسانی های برنامه پاک شوند.

غیر فعال کردن google maps

آخرین و خشن ترین راه ممکن غیر فعال کردن برنامه google maps از قسمت تنظیمات برنامه‌ها است. البته این کار ممکن است برای همه ممکن نباشد اما اگر واقعاً استفاده از google maps ندارید و یا ازبرنامه های دیگری استفاده میکنید میتوانید گوگل مپ را غیر فعال کنید و به راحتی از google maps راحت شوید

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه