دسته‌بندی

باتری اریگامی تاشو ساخته شده از کاغذ وآب کثیف

نوشته شده توسط آزاده مختاری

اگر نگاهی به تولید باتری ها داشته باشیم شاهد حضور باتری های زیادی هستیم که از شرکت های مختلف و با قابلیت های مختلف در بازار موجود می باشند. با توجه به پیشرفت علم وفناوری و بروز انواع گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده از باتری های پرقدرت جهت شارژ این لوازم  و و لوازم الکتریکی ضروری به نظر می رسد.

اگر مطالب ما را در دیجی اسپارک همراهی کرده باشید شاهد معرفی باتری های مختلف می باشید امروز هم به معرفی باتری اریگامی تاشو ساخته شده از کاغذ وآب کثیف خواهیم پرداخت.

یک مهندس ژاپنی دانشگاه بینگهمتون ساخت نوعی باتری ارزان تاشو با استفاده از کاغذ و باکتری را آغاز کرده است که این باتری با استفاده از تنفس میکروبی و یک قطره آب کثیف روی کاغذ به تولید انرژی می پردازد.

سئوکون چوای معتقد است: آب کثیف حاوی ماده آلی زیادی است و هر نوع ماده آلی می‌تواند منبع باکتری‌ها برای متابولیسم باکتریایی باشد. و به مواد خاصی برای رشد باکتری ها نیاز نیست و کغذ هم تجزیه پذیری خوبی دارد و می تواند محیط خوبی برای رشد باکتری ها باشد.این شیوه به ویژه برای افرادی که در مناطق دورافتاده دارای منابع محدود کار می‌کنند بسیار موثر می باشد.

وقتی این باتری تا می شود اندازه یک قوطی کبریت است که برای دادن جلب خاصیت انرژی دهی یا تولید برق یک طرف آن کاتد می باشد که با یک اسپری ساخته شده از نیکل پوشانده میشود. سپس این طرف کاغذ به قسمت منفی باتری شناخته می شود و آند یا قسمت شارژ مثبت با استفاده از رنگ کربنی روی کاغذ پرینت می شود. برای تولید این باتری ها نیاز به استفاده از کاغذهای مخصوص نیست و با کاغذهای معمولی نیز می توان این کار را انجام داد.

از نکات قابل توجه در این باتری ها هزینه ساخت مناسب آن می باشد که تنها مشتری با پنج سنت می تواند آن را تهیه کند. در حال حاضر بیوسنسورهای کاغذی باید با دستگاه‌های دیرگ ترکیب شوند تا قادر به آنالیز محیط باشند. اما باتری اریگامی‌ می‌تواند به تنهایی برق موردنیاز بیوسنسورها را تامین کند.

تمام این ویژگی‌ها باعث شده است که باتری کاغذی در حوزه درمان و پیشگیری بیماری‌ها مورد توجه قرار بگیرد. برخی از دستگاه‌هایی که برای درمان یا تشخیص بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند آنقدر کوچک هستند که تامین انرژی موردنیاز آن ها یکی از مسائل پیش روی استفاده کنندگان می باشد. منبع تولید انرژی این باتری از فاضلاب ها و زیست توده ها تامین می گردد .

درباره نویسنده

آزاده مختاری

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه