تکنولوژی

با موس لیزری پا به قرن ۲۱ بگذارید

با موس لیزری پا به قرن 21 بگذارید-دیجی اسپارک
نوشته شده توسط اروند طباطبایی

نشانگر خود را روی نمایشگر از این سو به آن سو می برید و بر روی پلاستیک نه چندان دلچسب موس کلیک می کنید و پس از چند ساعت احساس می کنید که دیگر مچ دست خود را نمی توانید حرکت دهید ! بیش از یک دهه از قرن ۲۱ گذشته و ما هنوز از این ابزار قرن بیستمی استفاده می کنیم ؟ پس اجازه دهید شما را در دیجی اسپارک با تکنولوژی جدیدتری آشنا کنیم.این گجت رباتیکی با چهره عجیب خود که به شکل یک هیولا است می تواند با پرتو لیزری خود موس جدید شما باشد.  اگر از عاشقان تکنولوژی باشید احتمالا با طرح های مفهومی که هر ساله توسط گیک ها ارائه می شود آشنایی دارید. پیش از اینکه شرکت های بزرگ تکنولوژی، محصولی را معرفی کنند، آنها طرح ها و شاید رویاهای خود را به تصویر می کشند.یکی از این رویاها کیبوردهای نوری است که روی هر سطحی منعکس شوند !

شاید با ODiN کمی به این رویا نزدیکتر شویم. این ابزار جیبی با پروجکت کردن یک پد لمسی بر روی هر سطحی، امکان ارتباط با رایانه بدون نیاز با سیم را فراهم می کند و همانند پد لمسی لپ تاپ ها، اما به صورت مجازی، عمل می کند. با چشم های لیزری این ربات نگران کلیک کردن دقیق و یا تاخیر زمانی نباشید. همچنین سازنده آن ادعا می کند که زاویه کم دست هنگام کار با آن از فشار بر روی مچ دست می کاهد و به ویژه برای کسانی که لرزش دست دارند آماده اید که این ربات-موس را در جیب خود قرار دهید ؟ این پروژه علارقم تامین سرمایه اولیه خود متوقف شد. اما نگران نباشید زیرا شرکت سازنده آن قرار است، محصول کاملی از آن را به بازار عرضه کنند.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه