مدارهای الکترونیک

بررسی: سامسونگ s6 Edge+ در نگاه اول

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

کمتر از ۶ ماه است که سامسونگ galaxy s6 edge را به بازار های جهانی عرضه نموده است با این حال اکنون برادر کوچک این تلفن یعنی galaxy s6 edge+ را روانه بازار کرده است.

کمتر از ۶ ماه است که سامسونگ galaxy s6 edge را به بازار های جهانی عرضه نموده است با این حال اکنون برادر کوچک این تلفن یعنی galaxy s6 edge+ را روانه بازار کرده است. به s6 edge+ سلام کنید. یک تلفن فوق بزرگ با صفحه‌ای بزرگ و دو لبه خمیده؛ به همراه رم بیشتر برای کمک به مالتی تسکنیگ یا چند وظیفگی و …

خب شاید بیشتر از این چیزی نداشته باشد.با دیجی اسپارک همراه باشید تا ادامه این بررسی کوچک را انجام دهیم

edgeplus-side

اگر شما در مورد تفاوت‌های این تلفن و note 5 کمی ریز شده باشید.میبینید که آنقدرها هم تفاوتی در سخت‌افزار ها نیست و مهمترین تفاوت همان صفحه نمایش دو طرف خم شده ی s6 edge+ است که بیشتر از هرچیزی خودنمایی میکند. مشخصات این صفحه نمایش همانند نوت۵ است و ۵٫۷ اینچ با کیفیت quad HD و ساخته شده با تکنولوژی super amoled میباشد. گفتیم که سخت‌افزار این دو تقریباً یکی است مشخصات سخت افزرای نوت ۵ و galaxy s6 edge+ هردو بدین صورت است :

چیپست هشت هسته ای اگزینوس ۷۴۲۰ با ۴ گیگ رم و ۱۶ مگاپیکسل دوربین عقب و ۵ مگاپیکسل دوربین جلو و همچنین هر دو در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگ عرضه خواهند شد و درگاه micro sd نیز در آن‌ها وجود ندارد. در مورد طراحی و مواد ساخت باید بگوییم که بدنه از کیفیت خوبی برخوردار است و در دست گرفتن تلفن نسبتاً راحت و خوب است. میزان رم ۴ گیگابایت هم به نظر عالی و در جابه جایی بین برنامه‌های متعدد به مشکلی بر نمیخورید. کیفیت صفحه نمایش این تلفن نیز رضایت‌بخش است و از نور زیادی برای مشاهده در آفتاب و فضای باز برخوردار است. اما چیزی که بازهم بیشتر از همه این‌ها جلب توجه میکند صفحه خمیده با قوس بسیار ظریف آن است . به نظر میرسد سامسونگ برنامه‌هایی برای این خم ها دارد و احتمالاً از اپلیکیشن های بخصوصی برای استفاده از آن‌ها در آینده بهره میگیرد. در ابتدا این گوشه‌ها برای این بود که پس از ضربه زدن به آن‌ها لیست مخاطبین منتخب نمایش داده شود اما در مدل جدید که دو خم در کناره صفحه نمایش موجود است قضیه ممکن است فرق کند. این بار شما میتوانید برنامه‌های مورد علاقه خودتان را در گوشه صفحه قرار دهید و در‌واقع نیاز به آنها سریعتر دسترسی داشته باشید. اگر دستتان را روی یکی از گوشه‌ها بکشید نیز اخبار روز برایتان باز خواهد شد. به نظر میرسد که سامسونگ همکاری خوبی را با خبرگذاری هایی مثل cnn و یاهو و توییتر آغاز کرده است.

appedge

هنوز هم برایتان جالب نیست؟ در مورد پیشرفته‌تر شدن گوشه‌های صفحه صحبت کردیم. توسعه دهندگان برای این گوشه‌ها برنامه‌هایی را مینویسند و شخصی سازی میکنند. پس اگر شما سررشته ای از برنامه نویسی و ساخت برنامه ندارید میتوانید از محصولات آن‌ها استفاده کنید. البته خود کمپانی سونی نیز api مخصوص برای این گوشه هارا خواهد ساخت و استفاده از api های متفرقه در صورتی مفید است که شما نتوانید بیشتر از این صبرکنید.

در آخر میتوانیم اینگونه نتیجه بگیریم که افراد تلفن‌های بزرگ را دوست دارند آن‌ها حتی s6 edge را هم دوست دارند اما آیا تلفنی بزرگ‌تر از آن را هم میتوانند دوست داشته باشند؟ درست است که صفحه نمایش آن یک تکنولوژی فوق‌العاده به حساب می‌آید ولی ارزش خرید آن را نیز باید در نظر گرفت. همچین اینکه واقعاً صفحه دوطرف خمیده آنقدر ها هم کارایی خاصی ندارد و میتوان از آن صرف نظر کرد. قیمت نسخه ۳۲ گیگ این تلفن ۷۹۰ تا ۸۱۵ دلار برآورد شده و نسخه ۶۴ آن نیز قیمتی برابر ۸۹۰ تا ۹۱۵ دلار دارد.

شما چه نظری دارید؟ آیا به خاطر دو انحنا حاضر هستید تلفن خود را تعویض کنید؟

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه

۱ دیدگاه