سخت افزار مدارهای الکترونیک

تکنولوژی جدید عمر باتری تلفن را چهار برابر میکند

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

اخیراً محققان در چین و آمریکا به موفقیت بزرگی در تکنولوژی باتری ها دست یافته‌اند که میتواند آینده موبایل ها را در آینده از لحاظ عمر باتری و قدرت آن به کلی تغییر دهد.

اخیراً محققان در چین و آمریکا به موفقیت بزرگی در تکنولوژی باتری ها دست یافته‌اند که میتواند آینده موبایل ها را در آینده از لحاظ عمر باتری و قدرت آن به کلی تغییر دهد. این تکنولوژی به حدی کارآمد است که میتواند عمر باتری هارا تا ۴ برابر حد کنونی آن‌ها افزایش دهد. این‌ها همه به وسیله موادی شیمیایی محقق شده‌اند که از خالی شدن سریع باتری جلوگیری کرده و باعث تخلیه باتری های جدید موبایل به آرامی و با سرعتی کمتر از باتری های کنونی خواهند شد. خوشبختانه این حرف بدین معنی نیست که این باتری ها زمانی ۴ برابر بیشتر نیز برای شارژش شدن نیازمند هستند. این تکنولوژی به این معنی است که باتری تلفن شما ۴ برابر بیشتر عمر مفید خواهد داشت و نیاز نیست آن را به سرعت تعویض کنید.

Expanded_lithium-ion_polymer_battery_from_an_Apple_iPhone_3GS

داستان کشف این مواد شیمیایی بسار اتفاقی بوده است. محققانی به نام های wang changan از پکن و li ju این تکنولوژی را هنگامی که در مورد چگونگی زدودن اکسیدی که روی نانوذرات آلومینیوم را میپوشاند تحقیق میکردند به دست آورده اند.

هنگامی که در مورد نانو ذرات تحقیق میکردند دریافتند که آن‌ها میتوانند از این نانوذرات به وسیله تیتانیوم اکسید در برابر اکسید شدن گرافیت داخل آند های باتریهایی مثل باتری های لیتیوم یون استفاده کنند.

1707502-2

به دلیل اینکه آند های گرافیتی هنگامی که باتری روشن می‌شود با اکسید شدن گسترش داده می‌شوند به همین دلیل با مصرف زیاد باتری به مرور ضعیف شده و هر دفعه زودتر خالی می‌شوند. به همین دلیل است که باتری تلفن هوشمند شما پس از هربار شارژ کارایی کمتری پیدا میکند.

573a895dc71668131574ac8311a83082-e1422397371249-1940x1091

این دو محقق باتری هایی برای تست نانوذرات ساخته‌اند و نشان داده‌اند که این باتری ها بعد از ۵۰۰ عمل شارژ و تخلیه بازهم کارایی ۴ برابری نسبت به باتری های لیتیوم یونی در شرایط مشابه دارد . در گزارش آناه در مورد مصرف کننده باتری ها صحبتی نشده و معلوم نیست که آن‌ها را روی چه دستگاهی امتحان کرده اند. اینطور که به نظر میرسد این باتری ها به زودی به مرحله تولید صنعتی خود نزدیک خواهند شد و ممکن است تا چند سال آینده شاهد ورود آن‌ها به بازار باشیم. به هرحالعلاوه بر تلفن‌های همراه این تکنولوژی برای دستگاه‌های صنعتی و خودرو هایی که با باتری کار میکنند نیز مفید است.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه