اپلیکیشن تکنولوژی

دانلود برنامه‌های گوگل پلی در اوبونتو

نوشته شده توسط اروند طباطبایی

میخواهید یک اپلیکیشن را از پلی استور روی تلفن خود نصب کنید ولی به هر دلیلی دسترسی به پلی استور ندارید؟ یا اصلاً میخواهید فایل نصبی یک برنامه را داشته باشید و در موقع نیاز از آن استفاده کنید و بسیاری از دلایل دیگر؛ با روشی که برای شما خواهیم گفت میتوانید برنامه دلخواهتان را جست‌و‌جو کرده و پس از دانلود آن روی دسکتاپ خود آن را به تلفن خود انتقال دهید و یا آن را برای استفاده های دیگر ذخیره کنید. به جز پلاگین هاییکه برای مرورگر ها نوشته شده است یک برنامه متن باز یا اپن سورس نیز برای اینکار وجود دارد که googleplaydownloader نام دارد و به شما اجازه میدهد تا در پلی استور جست‌و‌جو کرده و برنامه دلخواهتان را دانلود کنید.

این برنامه بر پایه انردوید ۲٫۷ طراحی شده است و از افزونه ها و API های زیر برای استفاده از گوگل پلی بهره میبرد :

googleplay-api برای برقراری تعامل و ارتباط با گوگل پلی

androguard برای خواندن اطلاعات از برنامه‌ها و فایل‌های APK موجود در حافظه سیستم

android-chekin برای ایجاد androiID برای شناساندن سیستم به عنوان یک دستگاه برای ایجاد اعتبار در فروشگاه گوگل

برای استفاده از آن فقط نیاز دارید تا یک برنامه را از نتایج جست‌و‌جوی خود انتخاب کنید و سپس محل ذخیره فایل دانلودی را انتخاب کرده و بعد از آن یک پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود که پروسه دانلود را به شما نشان خواهد داد و پس از اتمام دانلود پیامی مبنی بر تکمیل شدن آن به شما خواهد داد

نحوه نصب بر روی اوبونتو

– ( فقط برای اوبونتو ۱۴٫۰۴ و قدیمی تر ) نیاز به نصب بسته های وابسته و پیش نیاز دارید که میتوانید آن‌ها را از زیر نصب کنید

Download python-ndg-httpsclient

فایل Deb را از زیر دریافت کرده و آن را نصب کنید

Download GooglePlayDownloader 1.7

صفحه اینترنتی برنامه را برای به روز رسانی های جدید چک کنید

web page

پس از نصب شدن برنامه فقط کافی است تا آن را از دش یا لانچر برنامه‌ها انتخاب و اجرا کنید و در صورتی که به ترمینال علاقه دارید کافی است فقط عبارت googleplaydownloader را در ترمینال تایپ کرده و اینتر را بزنید.

درباره نویسنده

اروند طباطبایی

بنیانگذار دیجی اسپارک: اولین مرجع تخصصی امبدد سیستم به زبان فارسی / کارشناس سئو و تولید محتوا

هرچه می آموزم میبینم که خیلی کم آموختم. علاقه به رباتیک و تکنولوژی دارم. امیدوارم بتونم دانشی را که آموخته‌ام، به روش‌های مختلفی به کاربران علاقمند منتقل کنم.

تبادل نظر و رفع عیب با ثبت دیدگاه